عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
«صالح الفوزان»، عضو هيئت علماي ارشد عربستان و عضو كميته دائمي فتوا، تخريب مساجد تاريخي هفتگانه در مدينه را به بهانه بدعت بودن اين مساجد، خواستار شد.
عقیق:به نقل از پايگاه خبري شبكه العالم، صالح الفوزان مدعي شد كه اين مساجد تاريخي بدعت هستند و بايد مسلمانان را از وجود آنها آسوده كرد.
وي گفت: اين مساجد چيزي جز بدعت نيستند، و ويران كردن آنها براي آسوده كردن مسلمانان از شر آنها واجب است، زيرا آنها مسجد نيستند بلكه بدعت به شمار مي‌آيند. اين مساجد به دوران پيامبر(ص) و خلفا نسبت داده شده و به زيارتگاه تبديل شده‌اند؛ اين مساجد در شرع جايگاهي ندارند و نبايد براي عبادت به آنجا رفت، چرا كه بدعت هستند.

تاريخچه مساجد هفتگانه مدينه
تاريخ مساجد هفتگانه مدينه منوره به دوران «غزوه خندق» نسبت داده شده است. اين مساجد در دامنه كوه «سلع» در غرب مسجد نبوي شريف قرار دارند.
روايت‌هاي مختلفي از علما و مورخان درباره تاريخچه اين مساجد نقل شده است. البته بسياري از مورخان اين مساجد را به دوران پيامبر اسلام (ص) و صحابه ايشان نسبت داده‌اند.
اما در كنار اين اختلافات درباره تاريخچه آنها، اين مساجد اكنون به يكي از اماكن زيارتي مسلمانان از كشورهاي مختلف جهان تبديل شده‌اند؛ به صورتي كه مسلمانان كشورهاي مختلف پس از ورود به مدينه حتما به اين مساجد مي‌آيند.
آثار تاريخي و اسلامي بسياري در عربستان سعودي با فتواهاي مبلغان وهابي سعودي ويران شده است.
علاوه بر تكفير مسلمانان، تخريب قبور، زيارتگاه‌ها و مساجد اهل بيت (ع) از مهم‌ترين شاخصه‌هاي عملي وهابيت و جريانات سلفي تكفيري است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین