عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
شام شهادت امام صادق(ع) با مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت الرضا(ع)
افتخار شیعه این است که امام صادق علیه السلام تمام جریان های منحط را با دلیل و منطق رد کرده و منطق فکری درست و استوار اسلام را عرضه کرده است

صوت

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شام شهادت امام صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی به همت هئت الرضا(ع) در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید :

  • ·         در دنیا ما را به عنوان شیعه ی جعفری می شناسند. چرا اینگونه است؟ مگر هر دوازده امام ما شایسته ی نسبت دادن این لقب برای تشیع نیستند؟ علت آن است که در دوره ی امام صادق علیه السلام، این امام بزرگوار تلاش بسیار گسترده ی فکری و نظری عمیقی بر روی معرفی تفکر شیعی داشتند به نحوی که شیعه، مباحث تئوریک و اعتقادی اساسی خود را به سلسله دروس و احادیث و روایات این امام بزرگوار وامدار است.
  • ·         زمانه ی امام صادق علیه السلام زمانه ی عجیب و غریبی بوده و بسیار به زمانه و عصر ما شبیه است. شرایط و فضا به نحوی بود که گروه ها و نحله های فکری متفاوتی در آن دوران شکل گرفته بود. عده ای پیرو اطاعت محض از حکومت زمان بودند. عده ای به نام مرتجعه اعتقادات انحرافی ای در مورد ایمان داشتند که کاملا با اسلام در تضاد بود. عده ای پیرو فردی بودند که از مغازه ها می دزدید و مال دزدی را انفاق می کرد! عده ای دیگر هم دهریه بودند. یعنی معتقد بودند خلقتی در کار نبوده و فقط حاصل فعل و انفعالات مواد طبیعی بوده است.
  • ·         اگر دقت کنیم، در تک تک جریاناتی که در زمان امام صادق علیه السلام بوده، جریان های فکری معاصر نظیر نهیلیسم و پوچ گرایی، ماتریالیسم و مادی گرایی، لیبرالیسم و آزادی گرایی افراطی را می توان دید. افتخار شیعه این است که امام صادق علیه السلام تمام جریان های منحط را با دلیل و منطق رد کرده و منطق فکری درست و استوار اسلام را عرضه کرده است.
  •        یکی از نکات غمباری که درمورد زندگانی امام صادق علیه السلام وارد آمده، این است که مصیبت هایی که بر ائمه ی پیشین آمده، بر امام صادق علیه السلام هم آمده است. دست ایشان را مانند امیرالمومنین بستند و کشیدند و بردند. خانه ی ایشان را مانند خانه ی حضرت زهرا علیها السلام و خیمه های امام حسین علیه السلام آتش زدند. به مادر ایشان فاطمه ی زهرا سلام الله توهین نمودند

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین