عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) اعتقاد دارد که برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در شیراز، گامی ارزشمند در جهت تحقق شعائر الهی در سومین حرم اهل‌بیت(ع) است.
عقیق:به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار با تیم اجرایی برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در شیراز، بیان کرد: مزیت این اتفاق سترگ فرهنگی مذهبی این است که همه کارهای انجام شده در آن رنگ و بوی مردمی دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمام مسئولین استان فارس در راستای برگزاری هرچه با شکوهتر این اجلاسیه، افزود: همه پتانسیل‌های موجود در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در ایام برگزاری این اجلاسیه، برای افزودن به شکوه مراسم، بسیج خواهد شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، انتخاب شیراز برای میزبانی این اجلاسیه را اقدامی شایسته دانست و گفت: این گردهمایی بزرگ در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ضمن آنکه زمینه به نتیجه رسیدن انتظار همه کسانی که به نوعی منتظر ابراز ارادت به ساحت مقدس نبوت و امامت بودند را تامین خواهد کرد، می‌تواند گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مکتب اهل بیت (ع) و مذهب تشیع باشد.

آیت‌الله دستغیب حضور بیش از یکهزار پیرغلام و مداح اهل بیت را فرصت مغتنمی برای تبلیغ حقانیت مذهب شیعه و همچنین عاملی برای ایجاد وحدت اسلامی و اخوت دینی بین فرق و مذاهب دین اسلام دانست و ضمن تاکید بر لزوم دعوت از بزرگان دیگر مذاهب اسلام و برادران اهل سنت در این اجلاسیه گفت: اختلافات جزیی درون مذاهب مختلف اسلام باید از راه منطق و استنباط حل شود.

وی اضافه کرد: اجتماعاتی نظیر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ضمن اینکه می‌تواند عامل نشان دادن اخوت، اتحاد و همدلی مذاهب دین مبین اسلام با یکدیگر باشد موجب مستحکمتر شدن سد مقابله با دشمنان اسلام نیز خواهد شد.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) خاطرنشان کرد: تمام هئیت‌های مذهبی استان باید دست به دست یکدیگر دهند تا در این اجلاسیه ارادت مردم شیراز و فارس به‌عنوان اولین تشکیل دهندگان هیئات مذهبی کشور، به اهل بیت(ع) بار دیگر متبلور شود.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین