عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
سخنران مسجد مقدس جمکران؛
مدیر کانون طلیعه ظهور گفت: آموزه مهدویت یک آموزه الهی و رحمانی و فرا زمانی و فرا مکانی است و انسان باید قلب خودش را با ساحت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) گره بزند و عاشق و شیدای آن امام غایب از نظر باشد.
عقیق: حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی سه شنبه شب در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران و در شام شهادت امام صادق (علیه السلام) با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین معارف سیره علمی و عملی امام صادق(علیه السلام) این است که انسان هم وغمش در دنیا رسیدن به مقام عشق خداوند باشد، اظهار کرد: تمامیت دین اسلام محبت خدا در یک سو و بغض و دشمنی دشمنان خداوند رحمان در سوی دیگر است.

وی ادامه داد: امام صادق (علیه السلام) در روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کنند که حضرت از اصحابشان پرسیدند مستحکم‌ترین دستگیره‌های الهی برای رسیدن به سلوک رحمانی چیست؟ و در جواب فرمودند، موثق‌ترین و مورد اعتماد‌ترین دستگیره برای رسیدن به قله‌های ایمان، عشق و محبت و بغض و دشمنی در راه خدا است.

مدیر کانون طلیعه ظهور با بیان اینکه دوست داشتن اولیاء خدا و دشمنی دشمنان خدا حقیقت دین اسلام است، بیان کرد: بر این ویژگی محبان الهی، بارها در نگاه عرفانی امام صادق(علیه السلام) تاکید شده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه در مرتبه دوم در تعالیم امام صادق (علیه السلام) بر سلوک مهدوی و ارتباط با جانشین خدا بر زمین تاکید می‌شود، ابراز کرد: امام صادق (علیه السلام) ارتباط قلبی شیعیان و محبانشان را با ساحت امام غایب نهادینه می‌کنند و این جریان در حالی شکل می‌گیرد که چندین نسل تا ولادت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) باقی مانده است.

وی افزود: معلم ندبه‌های دلتنگی شیعیان برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در دعای ندبه و دعای عهد امام صادق (علیه السلام) که رابطه انسان با آن حضرت را مستحکم کرده و از طریق آن رابطه انسان با خدا را اصلاح می کند و این سیره مهدوی است که از امام صادق (علیه السلام) به ما رسیده است.

این محقق و پژوهشگری حوزه مهدویت ادامه داد: ایشان به ما می‌آموزند که آموزه مهدویت یک آموزه الهی و رحمانی و فرا زمانی و فرا مکانی است و انسان باید قلب خودش را با ساحت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) گره بزند و عاشق و شیدای آن امام غایب از نظر باشد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تاکید بر اینکه کسانی که ایمان آورده‌اند عشق و محبتشان به خداوند از هر عشق و محبتی بالاتر است اظهار کرد: برای این چنین انسان‌هایی در مرتبه بعد عشق و محبت به جانشینان خداوند بر روی زمین و اولیاء الله از هر چیزی بالاتر است.

وی گفت: اصلاح رابطه با خداوند رحمان در اصلاح رابطه با امام زمان(علیه السلام) است. در آموزه‌های مهدوی امام صادق (علیه السلام) تاکید شده است، هر کسی که دوست دارد در شمار یاوران حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) باشد باید روح انتظار برای برقراری رابطه و لیاقت دیدار با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را داشته باشد و منتظرانه در این راه تلاش کند.

مدیر کانون طلیعه ظهور افزود: انتظار فعال، پویا و تزکیه بخش است که انسان را وا می‌دارد تا وجودش را برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) پاک‌سازی کند و ترک محرمات و انجام واجبات را در بالاترین سطح انجام دهد و بر اساس ویژگی‌های اخلاقی عمل کند تا در شمار یاران آن حضرت قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان با تاکید بر اینکه عشق و محبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را لحظه‌ای رها نکنید، خاطرنشان کرد: حتی اگر گناهان و لرزش‌هایی دارید اگر در این مسیر استقامت کنید این عشق و محبت آلودگی‌ها را پاک می‌کند، چرا که خدای متعال خاطرخواه عاشقان ولی خودش است، پس در این مسیر نباید نا امید شد و حتی لحظه‌ای از آن دست کشید تا به سعادت دنیا و آخرت دست یافت.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین