عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، ویژه نامه صادق آل محمد(ع) در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ منتشر شد.
عقیق: به مناسبت به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، ویژه نامه صادق آل محمد(ع) در پایگاه بلاغ منتشر شد.

بر اساس این گزارش: مقالات مناسبتی و سخنرانی‌های مرتبط با این امام همام از بخش‌های ابتدایی این ویژه‌نامه می باشد.

از دیگر عناوین ویژه‌نامه صادق آل محمد(ع) می‌توان به اشعار و پیامک‌های مذهبی ویژه شهادت و همچنین چهل حدیث منتخب از امام صادق علیه السلام  اشاره کرد.

لینک نرم‌ افزارهای مرتبط در خصوص سیره زندگانی و کلمات گهربار این امام بزرگوار در بخش پایانی این ویژه‌نامه ارائه شده است.

در مقاله اخلاق امام صادق(ع) در خصوص شکوه و مهابت امام آمده است: " هشام  بن حكم كه مذهب «جهمى» داشت، پيش از آنكه به مكتب امام بپيوندد در بيابان حيره با امام ملاقات كرد؛ اما با اينكه بيانى رسا و زبانى گويا داشت، لحظاتى از شدت مهابت و جلالت امام سكوت كرد و از حرف باز ماند. لذا احساس كرد كه مهابت و شكوه امام همان چيزى است كه خداوند پيامبران و اوصياى آنان را از آن بهره مند مى ‏سازد.

ابن ابى العوجاء با اينكه مردى ملحد و خدا نشناس بود،گاهى تحت تأثير هيبت و مهابت امام قرار مى ‏گرفت و از سخن گفتن در مى‏ ماند. روزى به نيت بحث با امام نزد او آمد؛ ولى پس از آنكه نشست ، لحظاتى سكوت كرد.

امام صادق فرمود: چرا سخن نمى گوئى و حرف نمى‏ زنى؟ ابن ابى العوجاء گفت: مهابت و جلالت و عظمت شخصيت شما مرا تحت تأثير قرار داده و زبانم در حضور شما باز نمى ‏شود. البته من دانشمندان زيادى ديده ‏ام و با متكلمان و فلاسفه بسيارى به بحث و گفتگو نشسته ‏ام؛ ليكن هرگز اينگونه كه در حضور شما مرعوب شده ‏ام و تحت تأثير مهابت شما قرار گرفته ‏ام، مرعوب نشده‏ ام."


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین