عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
حجت الاسلام مؤمنی داشتن بصیرت در فهم دین را از جمله موضوعاتی دانست که امام صادق(ع) برای حفظ اسلام به آن تأکید داشتند که البته این موضوع در عصر ما نیز بسیار مهم است چرا که انحرافات زیادی از سوی برخی در حال انجام است.
عقیق:حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر حضرت آیت الله گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه در تهران برگزار شد، با اشاره به حساسیت دوران زندگی امام صادق(ع)، گفت: دوران زندگی امام صادق(ع) دوران بسیار سختی بود، از یک‌سو در بدترین شکل و شیوه گناه در جامعه رواج پیدا کرده بود و از طرفی فرقه‌ها، نهله‌ها و گروه‌های مختلف، افکار و اندیشه‌های مردم را هدف قرار داده و جامعه را به انحراف می‌کشیدند.
وی در ادامه با اشاره به خدمات امام صادق(ع) برای حفظ اسلام، گفت: این امام بزرگوار به تربیت شاگردان پرداخت، دانشگاه تأسیس کرد، جامعه اسلامی را نجات داد و امروز باید بدانیم این فهم دین و بصیرت است که در جامعه ما باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی داشتن بصیرت در فهم دین را از جمله موضوعاتی دانست که امام صادق(ع) برای حفظ اسلام به آن تأکید داشتند که البته این موضوع در عصر ما نیز بسیار مهم است چرا که انحرافات زیادی از سوی برخی در حال انجام است.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به این که عنوان بصری در سن 94 سالگی درخواست علم آموزی از امام صادق(ع) کرد، گفت: امام به پاسخ او جواب منفی داد و عرض کرد که از طرف حکومت در فشار است و این درخواست را نمی تواند قبول کند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: عنوان بصری پس از این جواب امام صادق(ع) بجای این که ناراحت شده و منکر همه چیز شود، در گوشه ای خلوت کرده و به محاسبه نفس خود پرداخت و با خود می‌گفت که «عنوان تو چقدر بدبختی که امام صادق(ع) یک نقطه مثبت در تو پیدا نکرد که تو را به شاگردی بپذیرد».

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بیشترین احادیثی که در حوزه مسائل فقهی وجود دارد از امام صادق(ع) نقل شده است، عنوان کرد: در سال 132 هجری قمری که حکومت بنی امیه ساقط و حکومت عباسی به قدرت رسید، در این فاصله امام صادق(ع) سعی کردند با تبیین مکتب اهل بیت(ع) و اسلام و بر اساس آموزه‌های دین از وقوع انحراف در اصل دین جلوگیری و خفاظت از دین را آنگونه که مدنظر خدا بوده است و دیگر ائمه نیز بر آن اقدام داشتند را انجام دهد.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان افزود: شکوه و بزرگی امام صادق(ع) و اقدام ایشان در احیای مذهب شیعه به حدی است که پرچم شیعه هزاران سال سرافراز است و هویت شیعه برای همیشه جهانی و ماندگار شد.

منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین