عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه‌‌‌ مقام معظم رهبري خبر داد؛
مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه‌‌‌ مقام معظم رهبري از آغاز توزيع بسته‌هاي فرهنگي ويژه حجاج ايراني خبر داد و اظهار داشت: زايران ايراني مي‌توانند براي دريافت بسته‌هاي فرهنگي به مديران كاروان‌هاي خود مراجعه كنند.زائران تمتع حتما قبل از اعزام به حج از اين بسته‌ها استفاده و كتاب‌هاي معرفي شده را مطالعه كنند.
عقیق:حجةالاسلام مسعود حاجي‌ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از آغاز توزيع سبد فرهنگي حجاج ايراني در سراسر كشور خبر داد و اظهار داشت: از امروز 17 مرداد ماه زايران عزيز ايراني مي‌توانند در تمامي مناطق كشور به مديران كاروان‌هاي مراجعه و بسته‌هاي فرهنگي خود را دريافت كنند.

وي افزود: بسته‌هاي فرهنگي براساس درخواست‌هاي كه از سوي زايران ايراني به مديران كاروان‌ها ارائه شده بود، تهيه شده و از سوي موسسه فرهنگي و هنري مشعر در اختيار مديران كاروان‌هاي قرار گرفته است كه همه شهرهاي اين بسته‌ها را دريافت كرده‌اند و كار توزيع نيز آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حاجي ابراهيمي اظهار داشت: اين محصولات فرهنگي از حيث جنسيت و تحصيلات در 4 گروه دسته‌بندي شده‌اند كه گروه عموم براي زايران (ابتدايي و پايين‌تر)، گروه دوم زائران اهل مطالعه (ابتدايي تا ديپلم)، زائران با تحصيلات عالي (دانشجو تا ليسانس)، زائران با تحصيلات تكميلي ( طلاب، فوق‌ليسانس و بالاتر) را شامل مي‌شوند.

اين مسوول فرهنگي ادامه داد: هر گروه به دو بخش زن و مرد نيز تقسيم مي‌شوند؛ در اين بسته‌هاي هدفمند به تناسب تحصيلات افراد كتاب، لوح فشرده و وسائل مورد نياز زائر تعبيه شده است.

وي افزود: اين بسته‌ها با 2 رويكرد ميزان استفاده و ضرورت استفاده توزيع شده است كه ميزان استفاده شامل كتب ادعيه مي‌شود و ضرورت استفاده شامل مباحثي كه زائران بايد بدانند مانند مناسك حج، اصول اعتقادات، اماكن مذهبي و آداب.

حاجي‌ابراهيمي توصيه كرد: زائران تمتع حتما قبل از اعزام به حج از اين بسته‌ها استفاده و كتاب‌هاي معرفي شده را مطالعه كنند.

وي هدف از اين طرح را چنين عنوان كرد: ‌به منظور استفاده بهتر از فرصت زيارت خانه خدا و مرقد پاك رسول مكرم اسلام و بهره‌مندي از نعمت حج ابراهيمي، براي آشنايي و كسب اطلاعات بيشر از اين سفر معنوي طرحي با عنوان بسته فرهنگي زائر تقديم مي‌شود.

مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد:‌ به غير از بسته‌هاي پيشنهادي چهارگانه, ساير محصولات و كتاب‌ها نيز معرفي شده بودند كه زائران عزيز چنانچه مايل بودند، مي‌توانستند به جاي انتخاب يك بسته مشخص، هر يك از كتاب‌هاي ديگر را با توجه به نياز و علاقه‌مندي خود انتخاب و از فروشگاه‌هاي مشعر تهيه كنند.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین