عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
سه‌شنبه 20 مرداد برگزار می‌شود
مراسم تشییع دو شهید غواص روز سه شنبه 20 مردادماه، مصادف با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، از مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین تا مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار می شود.

عقیق:جلسه هماهنگی تشییع پیکر دو شهید غواص در حوزه هنری با عنوان «سوره اخلاص» با حضور مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، لولاچیان و ستاری، از مسئولان بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) و تنی چند از مسئولان شهرداری، ناجا، راهور، اورژانس و آتشنشانی تهران بزگ و منطقه 6 و ... در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در جلسه گفت: خدا را شاکریم که در این سال‌ها حضور شهدا در شهرها و روستا‌ها، جزئی از زندگی ما شده است و پیکر پاک این عزیزان گاه به گاه به شهرهای ما می‌آیند و طراوت و معنویت خاصی را به ما ارزانی می‌کند.

وی ادامه داد: این شهدا به زندگی ما پا می‌گذارند تا ما را از غفلت نجات ‌دهند و بیدارمان کنند و به ما یادآوری کنند که مقصد را گم نکنیم. اساسا یکی از معانی این جمله که می‌گویند شهدا زنده هستند، همین است که حتی بعد از شهادتشان کار احیاگری و روشنگری خود را انجام می‌دهند.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه سه‌شنبه هفته آینده که مصادف با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) است قرار شده دو شهید عزیز که از غواصان عملیات کربلای چهار بوده‌اند از سمت میدان فلسطین به سوی حوزه هنری تشییع شوند و طی مراسمی در مقابل مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری به خاک سپرده شوند. 

مومنی شریف اظهار کرد: حوزه هنری مکانی است که هنرمندان آن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در طول دوران دفاع مقدس با شهدا همراه بوده‌اند و در کنار رزمندگان اسلام به نوبه خودشان مبارزه با دشمنان انقلاب را پیش برده‌اند. اشعار شاعران حوزه هنری در جبهه‌های جنگ تحمیلی زمزمه می‌شد، نقاشی‌های نقاشان حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس بارها و بارها آرمان‌های انقلاب را به نمایش گذاشته است و هنرمندان موسیقی و داستان‌نویسان و فیلم‌سازان و دیگر هنرمندان این نهاد هر یک به نوبه خودشان در کنار رزمندگان کار هنری خودشان را انجام داده‌اند. 

وی افزود: بسیاری از این هنرمندان امروز در بین ما نیستند؛ از جمله اینان مرحوم رسول ملاقلی‌پور است که فیلم‌های دفاع مقدسی او هرگز از خاطره ما محو نمی‌شود. 

به گفته رئیس حوزه هنری، به همین منظر بی مناسبت نیست که شهدا در حوزه هنری حضور داشته باشند تا نمادی از آن روزهای باشکوه جنگ ما بر علیه دشمنان اسلام و انقلاب باشند و ما را نسبت به همراهی هنرمندان و رزمندگان جنگ تحمیلی در آن برهه تاریخی متذکر شوند. 

وی گفت: ما از مدت‌ها پیش به دنبال برگزاری چنین مراسمی بودیم و درخواست دفن شهدا را در حوزه هنری داده بودیم. تا اینکه بعد از تشییع 270 شهید غواص که چندی پیش با حضور گسترده و چشمگیر مردم و صدور پیام معنادار رهبر انقلاب انجام شد، سردار باقرزاده وقتی استقبال هنرمندان حوزه هنری از شهدای غواص را دیدند، به ما وعده دادند که دو شهید را برای تدفین در حوزه هنری به اینجا بیاورند. ایشان اکنون به وعده خودشان عمل کردند و ما سه‌شنبه هفته آینده طی مراسمی این دو شهید را در حوزه هنری دفن خواهیم کرد.

مومنی شریف در پایان از دست‌اندرکاران امر تفحص پیکرهای شهدا و همه کسانی که برای برگزاری مراسم تشییع شهدا فعالیت می‌کنند و خواهند کرد تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، مسئولان حاضر در این جلسه بنا به مسئولیت‌هایشان آمادگی خود را برای حضور و ارائه خدمات برای برگزاری بهتر مراسم اعلام کردند.  همچنین در این جلسه با تقسیم اولیه فعالیت‌ها شرح‌ وظایف هر یک از نهادها و ارگان‌ها مشخص شد.

بنا به تصمیم حاضران در این نشست، جلسه هماهنگی نهایی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم تشییع دو شهید غواص روز شنبه هفته آینده 17 مردادماه و مراسم تشییع این دو شهید، روز سه شنبه 20 مردادماه، مصادف با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، از مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین تا مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار می شود.

در پایان این مراسم هم از پوستر مراسم تشییع و تدفین دو شهید غواص که توسط یکی از هنرمندان حوزه هنری طراحی شده بود، رونمایی شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاظم حاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
1
ادرس دقیق دفن شهدا؟کدام حوزه هنری / خ سمیه/ یا.... اطلاع رسانی فوری ممنون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین