عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
امام جمعه جهرم عنوان کرد؛
امام جمعه جهرم با بيان اين كه زائران عراقي، اشتياق فراواني براي زيارت شاهچراغ در شيراز دارند، خواستار فراهم كردن زمينه سفر به استان فارس و زيارت مرقد مطهر احمد بن موسي عليه‌السلام براي زائران مشتاق اين كشور شد.
عقیق:حجت‌الاسلام لطف‌الله دژكام، امام جمعه جهرم، در ديدار با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به تمايل حوزه علميه جهرم براي تأمين يك محل ثابت به منظور ميزباني طلاب و فضلاي اين حوزه گفت: مايليم با استفاده از كمك خيرين استان فارس، محل ساده و امكانات مختصري را براي اقامت طلاب و حتي مردم جهرم در كربلا مهيا كنيم كه اميدواريم در تأمين اين محل، بتوانيم از همكاري و تعامل بعثه مقام معظم رهبري در عراق بهره ببريم.

امام جمعه جهرم با بيان اين كه «سيدمحمد»، پدر سيدابراهيم مجاب در جوار حرم شاهچراغ مدفون است، گفت: زائران عراقي به زيارت پدر ابراهيم مجاب تعلق خاطر دارند و همان طور كه ما سر مزار او در حرم امام حسين عليه‌السلام مي‌رويم، زائران اين كشور هم مايلند به زيارت قبر سيدمحمد در شيراز بروند، اما در سفر آن‌ها به جمهوري اسلامي ايران، عزيمت به شيراز و زيارت حضرت احمد بن موسي عليه‌السلام معمولاً گنجانده نمي‌شود و زائران عراقي به جز زيارت حرم ثامن‌الحجج عليه‌السلام در مشهد، امكان زيارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها در قم و زيارت حضرت عبدالعظيم الحسني در شهرري را پيدا مي‌كنند.

حجت‌الاسلام دژكام با اشاره به اين كه رهبر معظم انقلاب اسلامي، حرم حضرت احمد بن موسي عليه‌السلام را حرم سوم اهل بيت عليهم‌السلام در ايران معرفي كرده‌اند، اظهار داشت: اگر سفر به شيراز و زيارت اين حرم شريف در برنامه زائران عراقي گنجانده شود، نظر متعالي مقام معظم رهبري هم تأمين خواهد شد.

امام جمعه جهرم خاطرنشان كرد: شيراز به عنوان يكي از شهرهاي اصلي گردشگري ايران، از امكانات بسيار خوبي در زمينه هتل‌داري و گردشگري برخوردار است و حرم حضرت احمد بن موسي عليه‌السلام در اين شهر، در سال‌هاي اخير به خوبي توسعه يافته و زمينه جذب زائران مسلمانان ساير كشورها براي زيارت آن فراهم است.

دژكام تأكيد كرد كه درباره جذب زائران عراقي و فراهم كردن زمينه سفر آنان به شيراز، با آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز و همچنين با آيت‌الله دستغيب، توليت حرم احمد بن موسي عليه‌السلام مذاكره خواهد كرد.

وي در پايان، جهرم را شهري شهيدپرور و عالم‌پرور دانست و از اهداي يك هزار و 200 شهيد از سوي مردم اين شهر به انقلاب اسلامي خبر داد.

به گفته حجت‌الاسلام دژكام، هم‌اينك 400 طلبه در حوزه‌ علميه جهرم به تحصيل اشتغال دارند؛ در حالي كه اين تعداد در سال‌هاي اخير، بيش از 10 برابر شده است.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین