عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
برگزار می‌شود؛
برگزاری مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به شهرستان سرخس به عنوان یکی از مهم ترین قدمگاه‌های حضرت رضا(ع) در نشست شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت این شهرستان به تصویب رسید.
عقیق: نشست شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت شهرستان سرخس با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، فرماندار سرخس و اعضای شورای اداری شهرستان سرخس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که با هدف برگزاری مراسم ویژه سالروز ورود حضرت رضا(ع) به شهرستان سرخس، تشکیل شد؛ مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه دهه کرامت از دو منظر برای ما ارزشمند است، اظهار کرد: پاسداشت دهه کرامت پاسداشت جشن و سرور ائمه اطهار(ع) است و از طرف دیگر پرداختن به برگزاری باشکوه این دهه پرداختن به مسئله فرهنگ است که این موضوع یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است.

«سید جواد جعفری» با اشاره به سه هجرت سرنوشت ساز تاریخ اسلام، گفت: هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو، سه هجرت تاریخ ساز در اسلام هستند که یکی از برکات این هجرت، تاسیس حوزه‌های علمیه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع)بود که انسان‌های بزرگی همانند بنیانگذار جمهوری اسلامی در این حوزه‌ها پرورش یافت و انقلاب شکوهمند اسلامی را رهبری کرد.

وی ادامه داد: در مسیر هجرت تاریخی امام رضا(ع) از خوزستان تا سرخس که در محدوده جغرافیای ایران اسلامی می‌باشد همه ساله شاهد برگزاری برنامه‌های ویژه در این قدمگاه‌ها هستیم که جا دارد در سرخس نیز که یکی از قدمگاه‌های مسیر هجرت آن امام همام است، برنامه‌های خاصی به مناسبت دهه کرامت تدارک دیده شود.


منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین