عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
مدیر مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران، گفت: دوره آموزشی ضمن خدمت خادمان افتخاری از اول مرداد امسال آغاز می شود و به مدت یک ماه در ۲۰ ساعت آموزشی برگزار می شود.
عقیق:سید حسین موسوی رابطی، مدیر مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران از آغاز دوره آموزشی خادمان افتخاری خبرداد و گفت: در این دوره بنابر مصوبه مدیران مسجد مقدس جمکران مقرر شد تمامی خادمان افتخاری 20 ساعت آموزش مقدماتی خادمی را بگذرانند.

وی ادامه داد: در همین راستا از 15 شعبان تا 15 ماه رمضان امسال به مدت یک ماه از خادمان برای شرکت در این دوره ثبت نام به عمل آمد، این دوره از 30 تیرماه تا 30 مردادماه سال جاری برگزار می شود.

مدیر مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه 6 گروه برای برگزاری این دوره تشکیل شده است، اظهارکرد: خادمان متناسب با شیفت های کار خود در مسجد می توانند در یکی از این 6 گروه وارد شده و آموزش های لازم ببیند.

موسوی رابطی خاطرنشان کرد: خادمان در این دوره آموزشی 7 عنوان درسی که مجموعا 20 ساعت است را باید سپری کرده و در پایان دوره در آزمون آن شرکت کنند، چنانچه خادمان افتخاری 50 درصد پرسش های آزمون را پاسخ دهند، برای آنها گواهینامه حضور و موفقیت در دوره صادر می شود.

وی با اشاره به عناوین درسی این دوره آموزشی، گفت: 20 ساعت آموزش شامل درسنامه مهدویت 4 ساعت، اخلاق و آداب خدمت گذاری 4 ساعت، امر به معروف و نهی از منکر 4 ساعت، آشنایی با تاریخچه مسجد مقدس جمکران 2 ساعت، آشنایی با نسائل امنیتی و حراستی مسجد 2 ساعت، احکام 2 ساعت و آئین نامه خدمت 2 ساعت است.

مدیر مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این یک دوره عمومی برای خادمان افتخاری است، تصریح کرد: در حال حاضر مرحله نخست دوره برگزار می شود که در آن 725 نفر آموزش می بینند، خادمانی که نتوانستند در دوره شرکت کنند می توانند از 15 مرداد تا 31 مرداد امسال جاری ثبت نام کنند که دوره آن نیمه دوم شهریور ماه برگزار می شود.

بنابرگزارش روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران، موسوی رابطی گفت: این دوره آموزشی برای نخستین بار برای خادمان افتخاری برگزار می شود، ضمناً درخصوص خادمان کم سواد نیز صرفا حضور آنها در کلاس کفایت می کند و ملزم به کسب حداقل نمره در آزمون دوره نیستند.

وی یادآورشد: تمامی خادمان افتخاری باید گواهینامه این دوره را در پرونده خود داشته باشند. همچنین این دوره برای تمامی خواهران خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران نیز در آینده نزدیک برگزار می شود.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین