عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
حاج مرتضی طاهری؛
نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام گفت: مهمترین اولویت هیئت بصیرت افزایی است. مردم برای تشخیص جهت گیری های صحیح باید ولی و تبعیت از ولایت را بشناسند.

عقیق:"حاج مرتضی طاهری" مداح و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات و رویکرد تکفیری های افراطی طی چند سال اخیر در تخریب قبور اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام گفت:  تکفیری های که پدیده نو ظهور عصر ما هستند احترام گذاشتن به قبور اهل بیت علیه السلام و توسل به غیر خدا را شرک می دادند، آن ها حتی در معنا و واقع کعبه را مظهر شرک می دانند.

نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ادامه داد: عمده مطلب این است که این ها انسان های ناپاک زاده بد ذاتی هستند که حقیقت را بر نمی تابند، چون این اماکن متبرکه و مطهر مظهر حقیقت و حقائق است و مظهر نورانیت و هدایت هستند این ها با اصل هدایت انسان مشکل دارند. تکفیری ها تا به حالا یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند. با آدم های ناپاک، حرام زاده و کثیفی مثل صهیونیست ها و اسرائیلی ها کاری ندارند ولی هرجایی نور هدایتی روشن است به آن نور حمله می کنند.

وی درباره آینده تکفیری ها در دنیا اظهار کرد: در قرآن می خوانیم "هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ."خدا وعده داده است، وعده خدا تخلف ناپذیر است که دینش خدا که همان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام است بر عالم اظهار می شود (غالب می شود بر عالم) و این سنت الهی است. روایت داریم "للحقّ دولة، للباطل جولة" دولت از آن حق است و باطل یک جولانی می دهد و محو می شود.

طاهری خاطر نشان کرد: واقع مطلب این است که همه دولت های باطل امروز پشت تکفیری ها هستند و الکی غربی ها می گویند ما در مبارزه با تروریسم و داعش هستم، دروغ است. تکفیری ها مثل آدم آهنی و روبات های هستند که فرمانشان دست کس دیگری است ولی باطل سرانجام محو شدنی است.

نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در پاسخ سوالی درباره رویکرد هیئت در مبارزه فرهنگی با گروهک های تکفیری گفت: باید از افراط و تفریت دوری شود، هم افراط و هم تفریط خطرناک است. تکفیر فقط در این طائفه نیست، در سایر مذاهب هم افراط و تکفیر وجود دارد. در مراسمی که در یکی از شهرها به مناسبت تخریب بقیع داشتیم در صد متری ما جلسه دیگری بود که عده ای علنی به مقدسات اهل سنت توهین کردند از نظر ما هر دو این ها باطل است، هیئت باید در خط اعتدال باشد. اعتدال نه معنایی که بعضی ها می گویند که این ها "کلمة الحق یراد به الباطل"است. به معنای واقعی حق اعتدال که مسیر اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بوده است. اهل بیت نه افراط داشتند و نه تفریط، هیئت باید نمونه بارز پیروی از اهل بیت باشد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در هیئت اگر در خط اعتدال بدون افراط و تفریط به دنبال اهل بیت بودیم و حرکت کردیم قطعاً و یقیناً اثر گذاری و کارایی خود را برای مبارزه فرهنگی با این ویروس های خطرناک تکفیری که در غالب ها مختلف خود را نشان خواهد داد پیروزی خواهیم شد.

طاهری در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره اولویت های هیئت در عاشورای امسال نیز گفت: مهمترین اولویت هیئت بصیرت افزایی است، چون هر جایی که مردم بصیرت داشتند به سمت جلو رفتیم و اگر بصیرت نداشتند به مشکل برخوردیم. بصیرت افزایی مهم است. به خصوص که در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم نباید غفلت کنیم باید حوسامان را جمع کنیم و بصیرت افزایی کنیم. مردم مواظب انتخابات مجلس باشند که به دست نااهلان نباشد ما در مجلس ششم از این طائفه کم نکشیده ایم. مردم ما بی نظیراند اما کاهی اشتباهاتی ناخواسته مرتکب می شوند که بعداً جبران این خسارات به خون دل خوردن بزرگان ما می انجامد، یعنی باید سرمایه های خرج شود. مردم برای تشخیص جهت گیری های صحیح باید ولی و تبعیت از ولایت را بشناسند.


منبع:بسیج مداحان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین