عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
كسب بالاترين رتبه در ارائه خدمات به زائران خانه خدا توسط مركز پزشكي حج رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر اعلام كرد: براساس ارزشيابي هاي صورت گرفته از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، بالاترين رتبه در ارائه خدمات به زائران خانه خدا به مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر تعلق گرفت.
عقیق:دكتر سيد علي مرعشي در همايش توجيهي، آموزشي كادر سلامت حج تمتع سال ۹۴، كه روز گذشته در سالن اجتماعات سازمان حج و زيارت برگزار شد، با اشاره به اينكه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت همواره در طول سال پشتيبان و حامي مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر هستند، اظهارداشت: همراهي و همفكري مداوم و هميشگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت براي ما نعمت بزرگي است.
وي با بيان اينكه با توجه به وقوع مسائل سياسي در منطقه، امسال سال ويژه اي براي حج تمتع است؛ افزود: انجام مناسك حج و خدمات جانبي به زائران خانه خدا نبايد تحت الشعاع مسائل سياسي قرار گيرد كه در اين زمينه كادر سلامت حج تمتع امسال بايد انجام اقداماتي را مد نظر قرار دهند.
به گفته رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر براساس ارزشيابي هاي صورت گرفته از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، بالاترين رتبه در ارائه خدمات به زائران خانه خدا به مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر تعلق گرفت و اين مهم با همكاري و همفكري همكاران در اين مركز محقق شد.
وي با تاكيد بر اينكه همايش توجيهي، آموزشي كادر سلامت حج تمتع سال ۹۴ متفاوت تر از سال هاي گذشته برگزار مي شود، تصريح كرد: اين همايش به مدت يك روز برگزار مي شود و مسائل و نكاتي را كه كادر سلامت حج تمتع بايستي در حج امسال رعايت شود در اين همايش يكروزه مطرح خواهد شد.
دكتر مرعشي به ارائه خدمات درماني و سلامت به زائران خانه خدا به عنوان اولويت اصلي كادر سلامت مركز پزشكي حج و زيارت اشاره كرد و يادآور شد:زائران خانه خدا از ميانگين سني بالايي برخوردارند و كه اين زائران با بيماري هاي زمينه اي چون ديابت، مشكلات اسكلتي و مفاصل و .. مواجه هستند علاوه بر آن حضور زائران از كشورهاي مختلف احتمال شيوع بيماري هاي ديگر را نيز ممكن مي سازد، بنابراين توجه به مسائل بهداشتي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
وي خاطرنشان كرد: كادر سلامت حج تمتع بايستي سركشي به آشپزخانه ها، بررسي وضعيت تغذيه زائران حج و مسائل بهداشتي آنان را مد نظر قرار دهد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین