عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
سخنران مسجد مقدس جمکران؛
مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه علی رغم بهبود وضعیت زیارتی و سیاحتی جامعه ایران اسلامی کماکان مقام و جایگاه نواب خاص امام زمان(ع)توجه چندانی نشده و گویا این بزرگواران فراموش شده اند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی در جمع نمازگزارن و مجاوران این مکان مقدس اظهارداشت: راه های ارتباط با حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فداه متعدد است که مطلوب ترین نوع آن دیدار حضوری با آن حضرت می باشد.
نویسنده کتاب «اخلاق در قرآن» با طرح این سوال که " آیا برای دیدن و ملاقات امام عصر(عج) باید اصرار کرد؟ افزود: انتظار ظهور منجی عالم بشریت یکی از شاخص های ایمان و بندگی شیعیان است، دوران امامت حضرت در دو مقطع غیبت صغری ( نزدیک به 70 سال) و غیبت کبری می باشد که تا کنون به اذن و اراده حق تعالی در پس پرده غیبت رقم خورده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: در دوران غیبت صغری ارتباط حضرت با امت اسلام از طریق چهار نایب خاص و ویژه حضرت با عنوان « ابوعمرو عثمان بن سعید عَمری»، «ابوجعفر محمد بن عثمان بن سعید»، « ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی»، « ابوالحسن علی بن محمد سمری» می باشد که سفیران امام زمان(عج) نزد مردم بوده اند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مقام و جایگاه نورانی این نواب خاص اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رشد و تعالی حوزه های علمیه، همچنین جایگاه رفیع مراجع معظم تقلید به عنوان نایبان عام حضرت مهدی(عج) در بین مردم
منجر به ساخت مقبره ها و بارگاه درشآن هر کدام از فقها بزرگ شیعه همچون علامه مجلسی (ره)، شیخ مفید(ره)، شیخ طوسی(ره) شده و مرجعی برای زیارت ارادتمندان به خاندان عصمت و ولایت هستند.
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه ساله میلیون ها زائر ایرانی به عتبات عالیات مشرف می شوند ولی به زیارت قبور این بزرگواران نمی روند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تصریح کرد: متاسفانه مردم از نام، یاد و زیارت نواب خاص حضرت بقیه الله اعظم روحی فداه غافل هستند بطوریکه زائران یک هفته، ده روز یا بیشتر در عراق حضور دارند اما سراغی از مرقد مطهر این یاران خاص حضرت نمی گیرند و این جای بسی تاسف است.
این نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی اظهارداشت: مرحوم شیخ طوسی (ره) می فرمایند؛ نایب دوم امام زمان (عج) بنام «ابوجعفر محمد بن عثمان بن سعید» به مدت 50 سال نایب خاص و پیام رسان ویژه حضرت با مردم بود که در پاسخ به فردی که درخواست ملاقات با حضرت مهدی (عج) را داشت و به ابوجعفر اصرار زیادی می کرد که در یکی از ملاقات ها مدت زمان کوتاهی این فرد حضور داشته باشد پاسخ داد؛ از اینکه مشتاق و عاشق زیارت حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) هستی خیلی خوب و ارزشمند است و اجر این اشتیاق در نزد خداوند بزرگ محفوظ است.
وی افزود: این نایب عظیم الشان امام عصر(عج) در جمله دیگری به آن مرد مشتاق گفت؛ اصرار بر دیدار امام نداشته باش چراکه خداوند اینگونه مقدّر ساخته است که حضرت در پس پرده غیبت باشد و اگر تسلیم این تقدیر شوی از دیدار حضرت اجری بالاتر دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با نقل و استناد به این داستان از مرحوم شیخ طوسی(ره) ابراز داشت: امروز کسانی هستند که روزها و هفته ها به مسجد مقدس جمکران می آیند و ختم دعا یا صلوات بر می دارند اما وقتی به خواسته خود که زیارت امام عصر ارواحنا فداه می باشد،نمی رسند دست از دین و دنیا می شویند و همه چیز را کنار می گذارند، این در حالیست که صلاح و مصلحت خداوند را نمی دانند و اطلاعی از تقدیرالهی ندارند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آیت الله احمدی میانجی (ره) می گفتند؛ از خداوند متعال زیاد حاجت بخواهید ولی برای خدا تعیین تکلیف نکنید.
وی به بیان مطلبی از آیت الله بهجت(ره) پرداخت و گفت: ایشان به نقل از استاد خود مرحوم آیت الله سید علی قاضی(ره) گفتند؛ بنده حاجتی داشتم که هر روز بعد از هر نماز حاجت خود را مطرح می کردم، مدتی گذشت برآورده نشد، یک ماه، یک سال، 5 سال، ده سال، 20 سال، 40 سال گذشت و حاجت من برآورده نشد، بعد از 40 سال متوجه شدم که به مصلحت من نبوده است و خداوند از آن لحظه متوجه مصلحت من بوده است، لذا نباید از لطف، کرم، رحمانیت و مهربانی خداوند غافل شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تصریح کرد: باید همیشه در خانه خدا را زد و از خدا حاجت خواست ولی نباید عظمت پروردگار را به اندازه خواسته ناچیز خود تنزل دهیم، چرا که خدا رحمان و رحیم است.
وی در پایان سخنان خود نسل جوان را به حرکت در مسیر امام مهدی(عج) دعوت کرد و گفت راه رستگاری و بندگی همین مسیر انتظار و فرج مولا صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) است.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین