عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
نشست علمي «پژوهش‌هاي قرآني» در حاشيه پنجمين جشنواره بين‌المللي ديني ـ فرهنگي «السفير»، در شهر «كوفه» عراق برگزار شد.
عقیق: اين نشست علمي در حاشيه جشنواره بين‌المللي «السفير»، به مناسبت سالروز ورود مسلم بن عقيل(ع) به كوفه در مسجد معظم اين شهر آغاز شده است، برگزار شد.
در اين نشست علمي، شخصيت‌هاي برجسته ديني، علمي، فرهنگي عراق و شماري از علاقه‌مندان به علوم قرآني حضور داشتند.
۲۴ پژوهش قرآني در موضوعاتي از قبيل «ناسخ و منسوخ در قرآن كريم»، «تفسير و تأويل در قرآن»، «اسباب نزول»، «محكمات و متشابهات در قرآن»، «قرائات قرآني»، «ترتيب نزول» و ديگر موضوعات قرآني به اين جشنواره ارائه شده بود كه از سوي كميته علمي داوران و صاحب‌نظران مورد ارزيابي قرار گرفته بودند.
در پايان اين نشست، پژوهش «كاظم فرحان حاجم» با موضوع «دلالت تأويل و تفسير ميان پيشينيان و نوگرايان» رتبه نخست را به خود اختصاص داد، و پژوهش «عصام كاظم الغالبي» با عنوان «تغليظ و ترقيق در قرائات قرآني؛ بررسي ساختار، ريشه و معناشناسي» و پژوهش «ويژگي‌هاي انديشه تفسيري امام علي(ع)» كه توسط «خليل خلف بشير» ارائه شد، رتبه‌هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين در اين نشست علمي قاريان برجسته عراقي همچون، علاء الصادقي، قاري ومؤذن مسجد معظم كوفه؛ رافع العامري، قاري و مؤذن آستان مقدس كاظمين و سيد حسنين الحلو، قاري و مؤذن آستان مقدس حسيني و عباسي به تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد پرداختند.
پنجمين جشنواره بين‌المللي ديني ـ فرهنگي «السفير»، از روز پنجشنبه با حضور شخصيت‌هاي برجسته ديني، علمي، فرهنگي از ۲۰ كشور و نمايندگان عتبات مقدسه عراق، مراجع عظام تقليد و شماري از توليت‌هاي زيارتگاه‌هاي شيعي عراق و مسئولان استاني نجف اشرف و برخي از علاقه‌مندان به علوم قرآن كريم در كوفه آغاز به‌كار كرد.
اين جشنواره با هدف بزرگداشت شخصيت برجسته و مواضع درخشان مسلم بن عقيل (ع) به عنوان سفير نهضت امام حسين (ع) و ورود ايشان در روز ۵ شوال سال ۶۰ هجري به شهر كوفه برگزار مي‌شود.
نشست‎هاي قرآني، نمايشگاه عكس، بررسي پژوهش‎هاي علمي پيرامون امام مهدي(عج) و مسابقه جايزه خلاقيت در ايده امام علي (ع) بخش ديگري از برنامه‎هاي اين جشنواره است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین