عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
مدير مركز قرآن و حديث حرم مطهر بانوي كريمه اهل بيت از جذب علاقه‌مندان براي قرائت در حرم حضرت معصومه (س) خبر داد و به تشريح روند انتخاب اين افراد پرداخت.
عقیق:حجت‎الاسلام‌ سيداحمد مشرف، مدير مركز قرآن و حديث حرم مطهر بانوي كريمه اهل بيت،‌گفت: مكانيزم حضور قاريان در برنامه‎هاي مختلف حرم چه در برنامه‎هاي قرآني و محافل قرآني و چه در برنامه مختص به اوقات شرعي، چند روش را در بر مي‎گيرد.
وي اظهاركرد: روش اول دعوت از قاريان ممتاز و نخبگان قرآني كشور و استان قم است كه امسال نيز براي افزايش كيفيت برنامه‎ها از قاريان مطرح ملي نيز در ماه رمضان استفاده شد؛ البته گروهي از قاريان ممتاز استان قم نيز حضور دارند كه در اين ليست جاي دارند و از آنها براي قرائت در حرم دعوت به عمل آمد.
اين مدير قرآني حرم تصريح كرد: شيوه دوم، شيوه فراخواني است كه در اين شكل، فراخواني براي همه قاريان و علاقه مندان به قرآن و قرائت ارسال مي‌شود و هر كدام از اين قاريان يك لوح فشرده از اجراي خود را چه در حوزه ترتيل و چه در حفظ و قرائت به اين مركز ارسال مي‎كنند و در اين مركز مورد نقد جدي قرار مي‎گيرند.
وي گفت: پس از وصل اين الواح فشرده، شوراي مركزي قرآن حرم نيز با بهترين اساتيد حوزه و دانشگاهي قرآن تشكيل جلسه داده و اين استعدادها را مورد بررسي قرار مي‎دهند و پس از انتخاب بهترين‌ها از آنها براي مصاحبه و تست‎‌هاي نهايي در حرم دعوت مي‎شوند و چندين بار مورد تست قرار مي‎گيرند تا تسلط كامل آنها به قرآن تاييد شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين روند سخت‌گيري منطقي انجام مي‌شود، زيرا حرم مطهر جايگاهي عظيم در جهان تشيع دارد و چشم بسياري به اين جايگاه نوراني است.
وي تاكيد كرد: اگر كسي در حرم، قرائت صحيحي نداشته باشد و كوچكترين اشتباهي در قرائت داشته باشد به دليل اين‌كه اين قرائت قطعا از شبكه‌هاي مختلف پخش خواهد شد تاثيرات منفي بسياري در ذهنيت مردم به خصوص مردم كشورهاي ديگر خواهد گذاشت و به همين خاطر اجازه نداريم يك قاري حتي متوسط را نيز در حرم به عنوان قاري انتخاب كنيم.
مشرف اظهار كرد: حرم مطهر محدوديتي براي پذيرش استعدادهاي قرآني ندارد و به دنبال شكوفايي جوانان استان و كشور است و قطعا اگر يك قاري توان استفاده از اين ظرفيت را داشته باشد، مديران فرهنگي حرم نيز به او كمك خواهند كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین