عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
كتاب نقش نگار «مروري بر زندگاني امير‌المؤمنين علي‌(ع) برگرفته از بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظّم انقلاب اسلامي» منتشر مي‌شود.
عقیق:كتاب حاضر شامل سخنراني‌هاي رهبر معظّم انقلاب اسلامي پيرامون زندگي اميرالمؤمنين علي(ع) است كه به همت حجت‌الاسلام محمد محمديان با عنوان «نقش نگار» جمع‌آوري گرديده و از سوي انتشارات انقلاب اسلامي منتشر مي‌شود.
كتاب نقش نگار در 15 فصل تنظيم شده كه شش فصل ابتدايي آن شامل دوران نوجواني و فداكاري‌هاي اميرالمؤمنين‌(ع) قبل از بعثت و همچنين جهاد مستمرشان در مدينه بعد از هجرت نبيّ مكرّم اسلام(ص) است.
فصول بعدي كتاب نيز به حوادث دوران زمامداري امام از آغاز شامل «امتناع امام از بيعت»، «برخورد ايشان با متخلّفين از بيعت» و اعلام برنامه حكومتشان تا وقايع جنگهاي جمل، صفين و نهروان اختصاص دارد. در فصل پاياني نيز به ماجراهاي ضربت خوردن و شهادت ايشان و كوفه بي امام پرداخته شده است.
مزيتّ اثر پيش رو به كتبي از اين دست در اتخّاذ رويكردي سياسي اجتماعي به زندگي اميرالمؤمنين(ع) با استناد به منابع تاريخي معتبر و از كلام فقيهي عالم است كه خود به عنوان رهبر جامعه‌ي اسلامي در بطن وقايع حكومتداري قرار دارد كه اين امر غناي كتاب را دو چندان كرده است. اميد است اين اثر چراغ راهي را در بهره‌گيري از زندگي درخشان و پرنور اميرالمؤمنين(ع)، براي جويندگان و محقّقان حقيقت فراهم آورد.
علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر و اطلاع از نحوه‌ تهيه آثار اين انتشارات مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 66493548 و 66483695 تماس حاصل نمايند و يا به پايگاه اطلاع رسانيWWW.BOOK-KHAMENEI.IRمراجعه كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین