عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
نهادهاي امنيتي و خدماتي مكه تدابير ويژه‌اي براي حضور ميليوني عمره‌گزاران و زائران در مراسم ختم قرآن مسجدالحرام اتخاذ كرده‌اند.
عقیق:به نقل از روزنامه عربستاني «عكاظ»، نهادهاي خدماتي و امنيتي مكه مكرمه از روزهاي گذشته خود را براي استقبال از حضور ميليوني زائران و عمره‌گزاران در مراسم ختم قرآن امشب، مصادف با شب ۲۹ ماه مبارك رمضان، آماده كرده‌اند.
صحن‌هاي مسجدالحرام امشب پذيرايي زائراني است كه خود را براي حضور در مراسم ختم قرآن و مناجات ويژه شب 29 ماه مبارك رمضان و همچنين اقامه نماز «تراويح»(نماز ويژه اهل سنت در ماه رمضان)، به مكه مكرمه رسانده‌اند.
نهادهاي امنيتي وانتظامي شهر مقدس مكه در حالت آماده‌‌باش كامل قرار گرفته‌اند و خود را براي حضور ميليوني زائران در شب 29 ماه مبارك رمضان و همچنين خدمت‌رساني به آنان، آماده كرده‌اند.
«عثمان بن ناصر المحرج»، رئيس پليس تأمين امنيت زائران شهر مكه در اين باره گفت: تمام نيروهاي ويژه تأمين امنيت عمره‌گزاران و زائران در حالت آماده باش قرار دارند تا حضور جمعيت ميليوني به اين شهر را مديريت و نيز حركت عابران را نيز نظم بدهند.
«علي بن سعيد الغامدي»، فرمانده نيروهاي پشتيباني مكه مكرمه نيز در اين باره تصريح كرد: نيروهاي ما آماده هستند تا طرح تفصيلي تأمين امنيت زائران براي برگزاري مراسم ختم قرآن و برگزاري نماز «تراويح» و همچنين خدمت‌رساني به زائران در همه زمينه‌ها را انجام دهند.
وي افزود: پيش‌بيني ما اين است كه شب 29 ماه مبارك رمضان حرم مكي و صحن‌هاي اطراف آن شاهد شلوغي جمعيت باشند به همين دليل نيروهاي ما تمام خيابان‌هاي اطراف حرم مكي را تحت كنترل دارند تا در صورت كامل شدن ظرفيت، زائران را به جاهاي ديگر هدايت كنند.
وي در پايان ضمن درخواست از زائران براي پايبندي به قوانيني كه براي حفظ سلامت و ايمني آنها وضع شده است، سلامت و قبولي طاعات و روزه‌هاي آنها را آرزو كرد.
همچنين، پيش‌بيني مي‌شود كه امروز بيش از يك ميليون نمازگزار در مسجدالنبي(ص) در مدينه منوره براي مشاركت در مراسم ختم قرآن و نماز تراويح حضور پيدا كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین