عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) فسا گفت: طبق روایات و احادیث، صداقت، حیا، حسن خلق و شاکر بودن در برابر نعمت های خداوند، چهار ویژگی ایی است که اگر در هر کس باشد مومن واقعی است .
عقیق:حجت الاسلام مجتبی عاطفت، با تاکید بر بهره گیری از فرصت روزهای پایانی ماه رمضان گفت: انسان با داشتن صداقت، حیا، حسن خلق و شاکر بودن نعمت های خداوند می تواند یک مومن واقعی باشد.
 کسی که آلوده ی همه گناهان است، اگر این چهار صفت را پیدا کند، از گناهان دیگر پاک می شود و این چهار صفت بسیاری از آن گناهان را از انسان دور می کند.
وی به ویژگی یک انسان صادق اشاره کرد و گفت: این صفت موجب می شود که بسیاری از گناهان مانند کم فروشی، تقلب، دزدی و ... از بین برود چرا که اگر این گناهان را مرتکب شود، مجبور است برای پوشاندن آن دروغ بگوید. نمونه آن داستان جوانی است که خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و عرض کرد، آلوده ی جمیع گناهان هستم چه کنم؟ حضرت به او فرمود: فقط دروغ نگو ؛که این امر باعث شد سراغ هیچ گناهی نرود، چون اگر هر گناهی را مرتکب می شد و خدمت پیامبر می رسید مجبور بود برای پوشاندن آن دروغ بگوید.
مدیر مدرسه صادق آل محمد(ص) فسا، به دومین صفت یک مومن واقعی متذکر شذد و گفت: انسان مومن باید با حیا باشد. حیا به معنی «کف النفس عن القبیح» است یعنی در مقابل زشتی ها رو برگرداند و وقتی که از قبائح حیا کند، بسیاری از گناهان را ترک می کند.
وی اضافه کرد: حسن خلق عامل شستشوی از گناه است، چون انسان بسیاری از گناهان را در حال عصبانیت انجام می دهد و کسی که حسن خلق دارد ، عصبانی نمی شود و به همین جهت گناه نمی کند.
حجت الاسلام عاطفت، در پایان به آخرین ویژگی فرد مومن اشاره کرد و گفت: انسان مومن باید شکر گزار نعمت ها باشد. معنی شکر این است که هر عضوی را در جای خودش و در راهی که خدا آن را آفریده استفاده کند و اگر شکر این نعمت ها را به جای آورد دیگر گناه نمی کند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین