عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان در ماتمکده حضرت زینب(س)
آثار ماه رمضان باید در زندگی بماند و آن را حفظ کنیم. کارهایمان برای خدا باشد و از خدا بخواهیم که تا آخر عمر در مسیر بندگی باشیم که این ها با توسل به اهل بیت شدنی است. باید به اهل بیت خود را نزدیک کنیم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت السلام خاتمی خوانساری و مداحی کربلایی حنیف طاهری ، حاج حیدر خمسه و حاج مجید کمره ایی در ماتمکده حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد.


در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام خاتمی خوانساری را بخوانید:

_ آنچه که باید در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به آن توجه شود بهره بردن از برکات لیالی قدر می باشد. ظاهر شب قدر که تا سحر بیدار ماندن است. اما باطن و حقیقت شب قدر حضرت زهرا می باشد. اگر ما حضرت زهرا و معرفت فاطمه و اولادش را در زندگی داشته باشیم همیشه برای ما شب قدر است.

_ آثار ماه رمضان باید در زندگی بماند و آن را حفظ کنیم. کارهایمان برای خدا باشد و از خدا بخواهیم که تا آخر عمر در مسیر بندگی باشیم که این ها با توسل به اهل بیت شدنی است. باید به اهل بیت خود را نزدیک کنیم.

_  تنها راه شستشو و طهارت ما انسان ها و این که مطمئن باشیم که نجات حاصل شده است با ذکر فضائل علی بن ابیطالب است که بیان این فضائل گناهان گذشته و آینده ما را می بخشد.

_ حضرت به جهت زهدی که در درگاه خداوند داشتند خیلی از چیزها را نداشتند. حضرت تا آخر عمر گندم نخوردند. نانی که می خوردند از جو بوده است. البته هیچ گاه حضرت سیر نخوردند. حضرت حتی قاتلین و خبیثین را نفرین نکرد و همیشه در حال دستگیری بودند.

_ حضرت ابراهیم خلیل الله بود . جبرئیل قبلاً اعلام کرده بود که خدا کسی را خلیل خودش انتخاب می کند که مرده زنده کند . ابراهیم می خواست مطمئن شود که خلیل الرحمان است و از خدا خواست که زنده شدن مرده را نشان دهد.  

_ حضرت علی(ع) می دانست که بهترین خلائق و خیرالبشر است و هیچ شکی در آن نیست. تنها کسی که در کل تاریخ در خانه خدا متولد شده است حضرت علی بن ابیطالب(ع) است.  دحو الارض نقطه ای بود که امیرالمؤمنین(ع) متولد شده است.

_ امیرالمؤمنین(ع) در پاسخ به این پرسش که شما بالاتر هستید یا حضرت محمد(ص) فرمود که من یک بنده از بندگان کوچک پیامبر هستم. درسی که امیرالمؤمنین(ع) به ما می دهد این است که ایشان با همه عظمتی که دارند اما مقام تعظیم را در مقابل استاد دارند. و این که امیرالمؤمنین(ع) می خواهد بگوید که من مخلوق هستم و باید در پهلوی استاد زانو بزنم . همه عظمت را امیرالمؤمنین(ع) از استاد کسب کرده است. استاد همه خلقت پیامبر اکرم(ص) است که امیرالمؤمنین(ع) از ایشان درس گرفتند.

_ امیرالمؤمنین بالاترین رتبه خلقت شده است و این قدر درس را از استاد خوب گرفتند که مانند پیامبر(ص) شده است. پیامبر فرمودند که علی بن ابیطالب نفس من است. خداوند در آیه ای صراحتاً بیان کردند که حضرت علی نفس پیامبر می باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین