عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
گفتاری از حجت‌الاسلام ناصر رفیعی:
مهمترین شاهدان انسان در روز قیامت زمین، زمان، فرشته‌ها، خداوند، اعضای بدن و پیغمبر (ص) هستند که همه اینها بر اعمال انسان شهادت خواهند داد.
عقیق:حجت‌الاسلام ناصر رفیعی (کارشناس مذهبی رسانه): یک نکته در سیره ائمه (ع) به ویژه حضرت علی (ع) اهمیت دارد و آن اهمیت امانت بیت‌المال و اعتقاد به شهادت عناصر دنیوی در روز قیامت است.
امیرالمومنین (ع) در اواخر عمرشان از مردم خواستند که شهادت دهند هیچ زمانی مالیات ناحق نگرفته‌اند و نداده‌اند، حتی از زمین نیز شهادت خواستند که علی (ع) برای خودش چیزی از بیت‌المال محفوظ نکرده است، ایشان از بیت‌المال بصره به هر یک از مردم 500 درهم بخشید، 500 درهم هم برای خودشان باقی مانده بود و به فقیری بخشیدند که از قافله عقب مانده بود.
امام حسن مجتبی (ع) صبح روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان زمانی که به جای علی (ع) به منبر رفت، اشک می‌ریخت و می‌گفت پدرم درحالی از دنیا رفت که هیچ درهمی از خود باقی نگذاشت. تمام پولی که از ایشان باقی مانده بود 700 درهم است که آن هم برای آزاد کردن کنیزی کنار گذاشته بود.
مسئولان به این نکات دقت کنند کسانی که بر سرکار می‌آیند و از کار  کنار می‌روند، از رییس جمهور گرفته تا معاون،‌ مدیر کل و ... ثروتشان را پیش خودشان ارزیابی کنند، خود امام راحل اموالشان را قبل و بعد از حکومت مشخص کردند مسئولان باید بدانند که همه این دارایی‌ها امانت است!
زمین چطور در روز قیامت شهادت می‌دهد؟ ما پاسخ این سؤال را نمی‌دانیم ولی در تاریخ موجود است که حتی سنگ ریزه هم در دست پیغمبر (ص) به حرف آمد و بر رسالت ایشان شهادت داد، حجرالاسود هم به اذن امام به حرف آمد و به امامت امام صادق (ع) شهادت داد، حال نباید تعجب کنیم که خدا در درخت ایجاد صوت کند و از این طریق با حضرت موسی (ع) سخن گوید،.
امروز دانشمندان به دنبال این هستند که صوت حضرت داوود (ع) را فضا استخراج کنند بنابراین ممکن است منظور از اعتراف زمین این باشد که خداوند کاری می‌کند که همه این عناصر به حرف آمده و به گناهان مردم اعتراف کنند.
از مهمترین شاهدان روز قیامت زمین، زمان، فرشته‌، خداوند، اعضای بدن و پیغمبر (ص) هستند،‌ روایت داریم که محتضر در لحظه آخر عمر افرادی فیلمی را نشان آنها می‌دهد و مردم هم اعمالشان را مشاهده می‌کنند اما دیگر کاری از دست آنها بر نمی‌آید!
یکی از ابزارهایی که پیغمبر (ص) برای تبلیغ دین استفاده می‌کردند، یاد قیامت و یاد مرگ بود. ایشان زمانی که حضرت علی (ع) درد چشم گرفته بودند، به ایشان گفتند که ملک الموت جان کافران را مثل میخی آتشین در میان گوش می‌گیرد، حضرت علی (ع) پرسید که آیا کسی از مسلمانان هم اینطور می‌میرد، ایشان فرمود که بله، سه گروه هستند که نظیر کفار جان خواهند داد: نخست حاکم جائر و ستمگر که همین الان بر کشورهای عربی حکومت می‌کنند نظیر آل سعود،‌ دوم کسی که حق یتیم را در زندگی‌اش خورده و سوم کسی که شهادت دروغ می‌دهد.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین