عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
بخش قديمي شهر قدس و 200 سازه تاريخي در آن به طور خاص مسجد قبه الصخره، در صدر فهرستي قرار دارد كه شبكه تلويزيوني سي ان ان به عنوان 25 بناي شكوهمند در معرض تخريب معرفي و توصيه كرده است كه علاقمندان زودتر از آنها ديدن كنند.
عقیق: بخش قديمي شهر قدس و 200 سازه تاريخي در آن به طور خاص مسجد قبه الصخره، در صدر فهرستي قرار دارد كه شبكه تلويزيوني سي ان ان به عنوان 25 بناي شكوهمند در معرض تخريب معرفي و توصيه كرده است كه علاقمندان زودتر از آنها ديدن كنند.
در گزارش سي ان ان آمده است: هيچ مكان ديگري به اندازه بخش قديمي شهر قدس در فهرست ميراث فرهنگي در معرض خطر جهان كه سازمان علمي، فرهنگي، آموزشي ملل متحد (يونسكو) تهيه كرده است، سابقه طولاني ندارد. بخش قديمي بيت المقدس از سال 1982 در اين فهرست قرار دارد؛ شهري باستاني كه براي سه دين مختلف مقدس شناخته مي شود و با داشتن بيش از 200 بناي تاريخي، از جمله قبه الصخره ميليون ها گردشگر را به خود جذب مي كند.
سي ان ان دليل انتخاب اين مكان تاريخي براي قرارگرفتن در فهرست آثار در حال انقراض را تنش هاي سياسي و به تبع آن تيره شدن مناسبات ميان رژيم صهيونيستي و يونسكو اعلام و اضافه كرد كه همين امر باعث شده است تا طرح ها در جهت حمايت از اين سازه مهم مسكوت بماند.
قبه الصخره (گنبد صخره) بنايي هشت ضلعي است با گنبدي طلايي كه در داخل محوطه مسجدالاقصي قرار دارد.
قبه الصخره يكي از قديمي ترين و عظيم ترين آثار معماري اسلامي در جهان است و صهيونيست ها تلاش دارند با تحركات رسانه اي آن را به عنوان مسجد الاقصي در اذهان عمومي جا بياندارند.
در حالي كه صهيونيست ها با حفاري هاي غيرمجاز در پي تخريب تدريجي مسجد الاقصي نيز هستند و گزارش سي ان ان اشاره اي به اين مورد ندارد، اما رسانه هاي صهيونيست واكنش شديدي به آن نشان داده اند و سي ان ان را به خاطر آن كه عامل تهديد اين مكان تاريخي را رژيم اشغالگر قدس معرفي كرده است، مورد انتقاد شديد قرار دادند.
'بنياد اوقاف و ميراث فرهنگي' كه يك سازمان غيردولتي فلسطيني است، سال گذشته گزارش داد كه حفاري هاي به اصطلاح باستانشناسي رژيم صهيونيستي مسجدالاقصي را مورد تهديد مستقيم قرار داده است. بر اساس اين گزارش، فعاليت هاي مذكور طي بيش از 10 سال گذشته در جريان بوده است.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین