عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: اگر می خواهیم که توفیق عاقبت به خیری را پیدا کنیم باید از فرصت توبه و انابه در شب قدر نهایت استفاده و بهره را ببریم.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین همتیان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس روایات احتمال این که شب 21 یا 23 رمضان، شب قدر باشد بسیار زیاد است هرچند که در بین همین دو شب نیز احتمال اقوی را به شب 23 داده اند.
وی با بیان این که در رحمت الهی در ماه رمضان به خصوص شب قدر به سوی همه بندگان اعم از عابد و صالح تا گنهکار و روسیاه  ، باز است، افزود: با توبه کردن زمینه تطهیر خود را فراهم کنیم و به راستی چه شبی و چه فرصتی بهتر از شب های قدر که خدا مقدرات یکساله ما را در آن رقم می زند.
این استاد اخلاق حوزه همچنین در ادامه با اشاره به فرمایشی از پیامبر(ص) مبنی بر این که هيچ موجودى در پيشگاه خدا، محبوب‌تر از مرد يا زن توبه كننده نيست، خاطرنشان کرد: شب قدر ، شب مناجات و پناه بردن بیش از پیش به ساحت مقدس قرآن و عترت است و ما خدا را به ثقلین قسم می دهیم که گناهان ما را بیامرزد و بهترین درجات و مقدرات را برایمان فراهم کند.
وی یادآور شد: در این شب های عزیز و پرفضیلت ، مراقب باشیم که اولاً همدیگر را دعای خیر کنیم و ثانیاً این که از لحظه لحظه آن نهایت استفاده را جهت خودسازی ببریم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین