عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اطلس فرهنگی کانون‌های مساجد تهران رونمایی می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی، مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های مساجد استان تهران با اشاره به برگزاری همایش بیستمین سالگرد کانون های مساجد در نیمه اسفندماه جاری به ستاد خبری بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همزمان با برگزاری این همایش از اطلس فرهنگی کانونهای مساجد تهران رونمایی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: در این همایش فعالان فرهنگی، ائمه جماعات، مدیران و اعضای کانون‌ها و مدیران و فعالان عرصه کتاب و کتابخانه‌های کانون‌های مساجد کشور تقدیر می‌شوند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم اطلس جامع فرهنگی که برای استان تهران تدارک دیده شده است نیز به مناسبت این روز رونمایی شود.

حجت‌الاسلام صاحبی با اشاره به ویژگی‌های این اطلس فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در سال جاری تلاش داشتیم بازنگری کلی در فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران صورت گیرد، پروسه هشت ماهه‌ای طراحی شد که بر اساس آن کارشناسان ارزیاب ما از حدود 600 کانون‌ فرهنگی شهرستان‌های استان تهران بازدید و مشخصات آنها را ثبت کردند.

وی افزود: برای تمام کانون‌های مساجد یک شناسنامه جامع شامل مشکلات، آسیب‌‌ها، فعالیت‌ها، ویژگی‌ها و امکانات مکانی و منطقه‌ای و ... تهیه شده است که بر اساس آن رتبه هر کانون در منطقه و شهر مشخص و «تحت عنوان اطلس جامع فرهنگی کانون‌های مساجد استان تهران» تدوین شده است.

مسئول دبیرخانه کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران همچنین گفت: در سال جاری مجوز فعالیت 140 کانون فرهنگی هنری در استان تهران صادر شده و از سال آینده این کانون‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین