عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
شب هجدهم ماه مبارک رمضان در هیئت ریحانة الحسین(س)
امیرالمؤمنین(ع) می فرمودند که دنیا سجده گاه ملائکه الله است. و تجارت خانه اولیاء خدا است. این جا بهشت را می خرید. در دنیا کم کاری نکنید.دنیا مزرعه آخرت است.

گزارش تصویری


صوت

عقیق: مراسم شب هجدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام عمادی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه،کربلایی علی کبیری، کربلایی وحید یوسفی و کربلایی علی اصغر ژولیده در هیئت ریحانة الحسین(س) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام عمادی را بخوانید:

_ لحظات عمر را باید قدر بدانیم ، وقت تنگ است. مولا فرمودند که عمر همانند ابر است. ابر زمانی که بالای سرمان است ما تصور نمی کنیم که حرکت می کند. وقتی خورشید پشت سرش آمد متوجه حرکت ابر می شویم. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند طوری عبادت کنید که انگار آخرین عبادت شما است.

_ یک زمانی امیرالمؤمنین(ع) در مسجد مذمت دنیا می کرد. دنیا با بلا پیچیده شده است. دنیا زندان مؤمن است. مذمت دنیا از لسان امیرالمؤمنین(ع)  بسیار است. برای نقل کردن احادیث باید مراقب باشیم که معنا عوض نشود. اما امیرالمؤمنین(ع) می فرمودند که دنیا سجده گاه ملائکه الله است. و تجارت خانه اولیاء خدا است. این جا بهشت را می خرید. در دنیا کم کاری نکنید.دنیا مزرعه آخرت است.

_ مرحوم ملا احمد نراقی از اخلاقیون بزرگ بودند. کتاب اخلاقی معراج السعاده که ایشان نوشته اند را همه بزرگان و اخلاقیون توصیه می کنند. ایشان در این کتاب رذائل و فضائل را می گوید و در کنارش راهکار را می گوید. ما گاهی مفهوم غیبت را نمی دانیم. غیبت فقط لسانی نیست و گاهی نفس و سکوت و نگاه هم غیبت است.

_ امام صادق(ع)  فرمودند که زبان جرمش کوچک است ولی جُرمش بزرگ است. زبان فضول اعضاء و جوارح است. برای همین است که زمانی که قیامت شد زبان کار نمی کند و اعضاء بدن حرف می زند.مراقب باشید. پیامبر اکرم(ص)  سکوت های طولانی داشتند و خیلی خوب گوش می دادند. گوش دادن کار سخت تری نسبت به حرف زدن است. سکوت قدرت می خواهد.ظاهر اعمال خیلی چیزها را نشان نمی دهد.

_ امیرالمؤمنین(ع)  بیست و پنج سال بهترین الگوی اقتصادی را به مردم نشان داد. ما به خاطر برداشت غلط خود همه چیز را بهم می ریزیم.

_ شاید کسی هیچ چیز نداشته باشد ولی دلبستگی داشته باشد و کسی هم باشد که همه چیز دارد ولی دلبستگی نداشته باشد و با اسم اباعبدلله(ع)  همه چیز خود را بدهد. حضرت زینب کبری(س)  در کربلا مسئولیت داشتند و محکم بودند. ایشان مانند ستون خیمه بودند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین