عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
شب هجدهم ماه مبارک رمضان در هیئت عبدالله بن حسن(ع)
باید هر روز اهل مناجات باشیم و نه فقط ماه رمضان. ماه رمضان یک فرصت و نماد است. اگر کسی بتواند در ماه رمضان اهل ذکر شود کل سال برایش میهمانی خداست و تمام شدنی نیست.

عقیق: مراسم شب هجدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت لااسلام ریاضت و مناجات خوانی کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن حسن(ع) برگزار شد.

_ برای این که به هدف خلقت برسیم باید به هدف عبادات دست پیدا کنیم. برای دست یابی به هدف عبادات هم باید عبادات را مؤدب به آدابش انجام دهیم. یکی از مهمترین علائم شیعه اهل بیت(ع) مؤدب بودن به آداب است. ماه مبارک رمضان هم آدابی دارد.

_ باید برای شبانه روز برنامه ریزی داشته باشیم تا مؤدب به آداب شویم. یک بخشی را به خواب و استراحت و یک بخشی را به کار و فعالیت و کسب و کار و بخشی هم برای علم آموزی اختصاص دهیم. هر کدام از این بخش ها دارای آداب است. علمی که با آدابش به دست آوریم علم نورانی می شود و اگر مؤدب به آداب، کسب  علم نکنیم همان علم بزرگترین حجاب می شود و باعث تاریکی و دوری و ظلمانی می شود.

_ بخش دیگری را باید به مناجات و دعا و خلوت کردن با خدا اختصاص دهیم که دارای آدابی است. ما مؤدب به آداب دعا، دعا نمی کنیم به همین دلیل است که دعاهای ما مستجاب نمی شود. شب قدر شب برنامه ریزی مقدرات یک سال آینده است. برای دعا در شب قدر باید مؤدب به آداب دعا شویم. شب قدر شب احیا است و شب بیدار شدن است .

_ یکی از آداب دعا این است که ما برای بیدار شدن دعا کنیم.باید هر روز اهل مناجات باشیم و نه فقط ماه رمضان. ماه رمضان یک فرصت و نماد است. اگر کسی بتواند در ماه رمضان اهل ذکر شود کل سال برایش میهمانی خداست و تمام شدنی نیست. ما در کل عمرمان میهمان خداهستیم و سفره دار خدا هم اهل بیت (ع)هستند. به یمن امام زمان(عج) همه موجودات رزق می خورند.

_ اولین آداب دعا کردن این است که دعا با حمد و ثنای الهی آغاز شود. دومین گام شکر نعمت هایی است که خداوند به ما داده است. که در این زمینه ما مشکل داریم و شکر گزار خداوند نیستیم.در صورتی که اگر می خواهیم خدا چیزهای دیگری به ما بدهند باید هزینه آن را بپردازیم و آن هم شکرگزاری نعمت های داده شده است.

_  قرآن می فرماید که شما در نعمت های ظاهری و باطنی غوطه ور هستید. گاهی ما نمی دانیم که خداوند چه نعمتی به ما داده است.باید در دل از خدا ممنون باشیم. توفیق انجام عبادت یک نعمت است. از لازم ترین و مؤکد ترین مستحبات بعد از سلام نماز سجده شکر است.شکر عملی این است که شما نعمت خدا را در گناه خدا مصرف نکنید. بهترین شکر هم شکر عملی است.

_ گام بعدی در آداب دعا این است که فرمودند دعای ماثوره بخوانید. دعای ماثوره دعایی است که از زبان معصوم صادر شده است. چون معصوم عالم به ماکان و ما یکون است و می داند چه به نفع من است و چه به ضرر من است. در شب قدر رزق بندگان معلوم می شود. در شب قدر دعای امام زمان(عج) را بخوانید. دعای اللهم رزقنا توفیق الطاعه مخصوص امام زمان(عج)  است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین