عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
شب هفدهم ماه مبارک در حسینیه دلریش
گاهی بعضی حرص به معصیت می کنند و شیفته گناه هستند . گاهی رشوه می دهند تا معصیت کنند. برای نافرمانی خدا حاضرند که پول نامربوط بدهند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب هفدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حاج مهدی توکلی و مداحی حاج رسول فیضی ، حاج علی مشکینی ،حاج سید محمد جوادی و حاج مهدی عزیزیان در حسینیه دلریش برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید:

_ نفس اژدها است. به نفس نباید خوشبین بود. در حرم امام رضا(ع) هم که  هستیم نفس دنبال گناه می رود. اینجا زمینه نیست ولی انسان شناگر قابلی است. تا زنده هستید به نفس خود مطمئن نباشید. نفس انسان را همیشه به بدی می کشد. هر جا گناه ببیند سبقت می گیرد و عقب نمی ماند

_ گاهی بعضی حرص به معصیت می کنند و شیفته گناه هستند . گاهی رشوه می دهند تا معصیت کنند. برای نافرمانی خدا حاضرند که پول نامربوط بدهند. خداوندا از نفسی که من را در معرض خشم و غضب تو قرار می دهد شکوه می کنم. خدا ارحم الراحمین است .

_ امام زمان(عج) می فرماید که خداوند ارحم الراحمین است و از هر مهربان مهربان تر است ولی به شرطی که موضع رحمت باشد و از عقوبت کننده ای سخت گیر تر است اگر موضع نافرمانی باشد. انسان بهانه و عذر می آورد برای کاری که انجام می دهد. رشوه را به عنوان شیرینی قرار می دهند.دروغ را مصلحتی می داند.

_ قرآن می فرماید که آدمی خود را می شناسد ولی برای کارهایش توجیه می آورد. توجیه گناه از گناه کردن بدتر است. کسی که گناه می کند شانس توبه دارد و خیلی خوب است که انسان به گناهی که می کند اقرار کند ولی کسی که گناهش را توجیه می کند شانس توبه ندارد.حر برای گناهش توجیهی نکرد و توانست توبه کند.

_ نفس همیشه توجیه می کند. کسی که آرزوهای طولانی دارد مرگ را فراموش می کند. هر جا که گرفتاری برای انسان به وجود می آید صبرش کم است و جزع و فزغ می کند. انسانی که همه چیز را برای خود می خواهد و انفاقی نمی کند. میل این انسان بیشتر به سمت لهو و لعب است.

_ ما همیشه می گوییم که این را بدست آوریم ولی هیچگاه نمی گوییم که چه چیزی را از دست بدهیم. آتشی که در قیامت انسان را می سوزاند آتش حسرت است. چون در قیامت انسان متوجه می شود که در قبال دنیا و لذت های آن چه چیزهایی را از دست داده است. بشر غرق در غفلت و فراموشی است.

_ انسان زمانی که می میرد تازه بیدار می شود که فایده ای ندارد. نفس، انسان را با شتاب به سمت گناه می کشاند و توبه را عقب می اندازد. اکثر اهل جهنم اهل تأخیر هستند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین