عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰

عقیق: هفت صفت شیعیان از دیدگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛


دقت در عمل

امام حسین(ع) می فرمایند:«ایاک و ما تعتذر منه فان المؤمن لا یسییء و لا یعتذر و المنافق کل یوم یسییء و یعتذر» از کاری که عذر خواهی در پی داشته باشد بپرهیز چون انسان مؤمن عمل ناپسندی را مرتکب نمی شود تا نیازی به عذرخواهی باشد.ولی منافق همواره اعمال زشت را مرتکب می شود و به دنبالش عذر خواهی می کند.

رضایت خدا

شخصی برای امام حسین(ع)نامه نوشت و از او خواست که عملی به او بیاموزد که خیر دنیا و آخرت در آن باشد. امام حسین(ع) پاسخ داد:«بسم الله الرحمن الرحیم،اما بعد؛من طلب رضی الله بسخط الناس کفاه الله امور الناس و من طلب رضی الناس بسخط الله و کله الله الی الناس» کسی که رضایت خدا را به قیمت خشم و سخط مردم بدست آورد خداوند او را از کارهای مردم بی نیاز می سازد و کسی که رضایت مردم را به خشم و غضب خدا ترجیح دهد پروردگار عالم او را به مردم واگذار می کند.

بنده و مطیع خداوند

«الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم، فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون» مردم فرزند دنیا هستند و دین تا زمانی بر زبانشان جاری است که زندگی دنیایشان تأمین باشد.وقتی آزمایش به میان آید دینداران واقعی کم می شوند.»

ترک غیبت

شخصی در نزد امام حسین(ع) غیبت نمود. ایشان فرمود:«از غیبت مردم خودداری کن. زیرا غیبت،خورشت سگ های دوزخ است.»

ادب

از امام حسین(ع) پرسیدند مبنای ادب چیست؟فرمود: «هو ان تخرج من بیتک فلا تلقی احدا ان رأیت له افضل علیک» ادب آن است که وقتی از خانه خارج می شوی به هر کس رسیدی او را از خود برتر بینی.

توجه به مردم

امام حسین(ع) در حدیثی می فرماید:«ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلا تملوا النعم» احتیاج و رجوع مردم به شما از نعمت های خداست.پس از نعمت خدا ملول نگردید و در برآوردن حوائج آنان کوتاهی نکنید.

زیارت

امام حسین (ع) می فرماید:«کسی که مرا زیارت کند روز قیامت او را زیارت خواهم کرد و اگر او در آتش باشد او را بیرون خواهم آورد.


211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین