عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
همزمان با ماه مبارك رمضان؛
همزمان با ماه مبارك رمضان، 3 شعبه دارالقرآن كريم در مدارس امام رضا(ع) فعاليت خود را آغاز كرد.
عقیق:مدير عامل بنياد فرهنگي رضوي در اين رابطه گفت: در راستاي ترويج معارف قرآني و اهداف والاي آستان قدس رضوي و به منظور بهره‌مندي بيشتر دانش‌آموزان از آموزه‌هاي غني مكتب كلام وحي، 3 شعبه دارالقرآن كريم در مدارس امام رضا(ع) فعاليت خود را آغاز كرده است.
محمد تقي فخريان ترويج فرهنگ قرآني بين دانش آموزان و اولياي آن ها را از اهداف تاسيس اين مراكز عنوان كرد و افزود: ارتقاي سطح كمي و كيفي سطوح روخواني، روانخواني و فهم قرآني دانش‌آموزان، ساماندهي برنامه‌هاي قرآني آموزشگاه‌هاي امام رضا(ع) و ايجاد انگيزه در دانش‌آموزان براي حركت در مسير قرآن و انجام فعاليت‌هاي قرآني از ديگر اهداف تاسيس اين مراكز است.
وي افزود: اين مراكز كه در دبيرستان، پيش دانشگاهي و ابتدايي دخترانه و متوسطه دوره اول پسرانه فعاليت مي‌كنند با تشكيل محافل انس با قرآن، برگزاري كلاس‌هاي روخواني و روانخواني، مسابقات قرآني و همچنين تشكيل و برگزاري دوره‌هاي تخصصي در طول سال همراه با ارائه مدرك پايان دوره، نسبت به ارتقاي اعتقادات ديني و مذهبي دانش آموزان در پرتو كلام وحي اقدام مي‌كنند.
فخريان بيان كرد: تا كنون بيش از 4 هزار گواهينامه قرآني در سطوح خوب، عالي و ممتاز با اعتبار يك تا سه سال طي اجراي طرح يكسان سازي سطح قرآني دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به دانش آموزان مقاطع و مراكز مختلف آموزشي اعطا شده است.
مدير عامل بنياد فرهنگي رضوي با تاكيد بر اينكه توجه ويژه‌اي به اجراي برنامه‌هاي قرآني در مدارس امام رضا(ع) مي‌شود، عنوان كرد: اساس برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي مدارس امام رضا(ع) مبتني بر آموزش قرآن و سيره اهل بيت(ع) است و خوشبختانه تاكنون در زمينه رشد و تربيت دانش آموزان از نظر معارف ديني توفيق هاي درخشاني كسب كرده ايم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین