عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
برای اولین بار در جهان اسلام؛
رادیو قرآن عصر دیروز طی مراسمی از اثر "با فرزانگان" شامل 114 قطعه صوتی برای ولادت و وفات و افتخارآفرینی های بزرگان قرآنی رونمایی کرد.
عقیق:محمد حسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن بعدازظهر دیروز نهم تیر در نشست خبری معرفی جدیدترین دستاوردهای شبکه رادیویی قرآن که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: سه آلبوم ترتیل کامل امسال در رادیو قرآن تولید شده که دو آلبوم با صدای استاد پورزرگری، استاد احمد ابوالقاسمی و آلبوم دیگر با صدای 6 نفر از قاریان جوان کشور حسین یزدان پناه، داوود لاچینانی، مهدی فروغی، علی شیرزاد، مجتبی پرویزی و هادی چاراغلو است.

وی از رونمایی آلبوم تواشیح و نغمات دینی استاد حسن خانچی در ماه رمضان خبر داد و گفت: این مجموعه شامل قطعاتی با موضوع مدح پیامبر (ص)، قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که با نام "مهر و ماه" منتشر خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: در عرصه هنر نمایش های رادیویی قرآنی حدوذ 400 قطعه نمایش رادیویی کوتاه با نام "قرآن در صحنه زندگی" تولید شده که این قطعات در رادیو نمایش، ایران، تهران، جوان و فرهنگ پخش خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از یک اثر هنری تواشیح و نغماتی ویژه ماه مبارک رمضان گفت: این اثر فصل نیایش نام دارد که توسط گروه تواشیح محراب و گروه اهل بیت به سرپرستی استاد هادی آرزم تهیه شده است.

مدیر رادیو قرآن با اشاره به تولید نرم‌افزار جامع قرآن کریم توسط این شبکه رادیویی گفت:‌ این نرم‌افزار فعلاً حاوی بیش از 20 هزار قطعه تلاوت همراه با اطلاعات مربوط به آن شامل مکان، زمان، سن قاری و برخی از اطلاعات مربوط به محتوای تلاوت است که در آن قرائت‌های همه قاریان جهان اسلام از جمله ایران، مصر و سایر کشورها جمع‌آوری و در آینده رونمایی خواهد شد.

وی از انتخاب این شبکه رادیویی به عنوان یکی از رادیوهای برتر توسط مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: رادیو قرآن امروز به عنوان چهارمین شبکه پرمخاطب و به عنوان نخستین شبکه رادیویی در حوزه رضایت‌مندی مخاطب معرفی شد که این شبکه یک ارتقای 2 درصدی در بازه زمانی کمتر از یک سال کسب کرده است. همچنین شبکه رادیویی تلاوت که کانال دوم رادیو قرآن است با توجه به استقبال مخاطبان یک رشد 2 درصدی در افزایش مخاطب داشته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین