عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
اما شما که با ما آشنائی دارید، معطل هم بشوید از ارادت شما کاسته نمی‎شود. صبح فردا، پیر زنی کتابی را در دستمالی بسته محضر علامه می‎آورد...

عقیق: توسل به اولیاء الهی و ائمه معصومین(ع) از خصائص و ویژگی های تشیع است که روایات بسیاری نیز در این زمینه وارد شده است، به عنوان مثال: سلمان فارسی می‎گوید: از رسول خدا شنیدم که می فرمود:

 خداوند می‎فرماید ای بندگان من آیا چنین است که کسی حاجات بزرگی از شما می‎خواهد و شما حوائج او را بر نمی‎آورید مگر اینکه کسی را نزد شما شفیع قرار دهد که محبوبترین مردم به نزد شماست،

 آنگاه حاجت او را به احترام آن شفیع بر می‎آورید حال آگاه باشید و بدانید که گرامی ترین خلق و افضل آنان نزد من محمّد- صلی الله علیه وآله - ‌است و برادر وی علی وامامان پس از وی همانان که وسیله‎های مردم به سوی من هستند، اینک بدانید که هر کس حاجتی دارد و نفعی را طالب است یا آنکه دچار حادثه‎ای بس صعب و زیانبار گشته و رفعِ آنرا خواهان است، باید مرا به محمّد- صلی الله علیه وآله - و آل طاهرینش بخواند تا به نیکو‎ترین وجه آن را بر‎آورم.

از همین روست که زندگی عالمان راستین سرشار از ابراز عشق و علاقه به انوار مقدّس معصومین- علیهم السلام- و توجّه و توسّل به آنهاست و خود نیز اذعان داشته و دارند که از مهمترین اسباب توفیق ایشان در رسیدن به مدارج علمی و معنوی توسّل به اهل بیت و عنایات ایشان بوده است.

 

توسل و توجه به اهل بیت(ع) در کلام بزرگان :

حضرت امام خمینی(ره): «حق تعالی شأنه، چنانچه محمّد- صلی الله علیه وآله - و دودمان او را وسایط هدایت، راهنماهای ما مقرّر فرموده و به برکات آنها امّت را از ضلالت و جهل،نجات مرحمت فرموده به وسیله شفاعت آنها، قصور ما را ترمیم و نقص ما را تتمیم فرماید و اطاعت و عبادت نا قابل ما را قبول فرماید».

«ذکر خیر اصحاب ولایت و معرفت موجب صحبت و تواصل و تناسب می‎شود و این تناسب باعث تجاذب شود و این تجاذب باعث تشافع شود که ظاهرش اخراج از ظلمتهای جهل به انوار هدایت وعلم است، و باطنش ظهور به شفاعت است در عالم آخرت».

 

آیه الله قاضی (ره)

«ایشان در ضمن توصیه به زیارات مختلف و توسّل به اهل بیت - علیهم السلام-، اینگونه به شاگردان خویش توصیه می کنند: «قرائت زیارت جامعه در هر روز جمعه،مقصودم همان زیارت جامعه معروفه است».

 

حضرت آیه الله العظمی بهاء الدینی (ره)

ایشان سفارش مۆکّدی نسبت به توسّل به معصومین(ع) و بالاخص حضرت زهرا (س) داشتند و می فرمودند :«ما می دانیم هر چه را که حضرت فاطمه (س) امضا کند از نظر پیامبر و ائمه امضا شده است که هیچ حرفی روی آن نیست».


منبع: روضه نیوز

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین