عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
آیات مهدوی. . .
یاران امام مهدی(ع) در عصر غیبت خود را به مکان و منطقه خاصی مقید نمی کنند بلکه در هر کجا که باشند، درصدد انجام وظیفه و یاری امام هستند.
عقیق:قرآن کریم چراغی نورانی است که با وجود گذشت ده ها قرن از نزول آن هنوز مسیر حق طلبان را در طول تاریخ روشن کرده و در آینده همچنین خواهد بود، در این کتاب آسمانی آینده ای روشن به بشریت نوید داده شده است که با سیطره دین حق و البته توسط امام حق(عج) و یاران صالحش بر تمام جهان محقق می شود.

در این سلسله مباحث مهمترین آیه های قرآنی که درباره معارف مهدویت است از سوره های قرآنی استخراج و به نکته های هر کدام پرداخته می شود. همچنین در کنار هر آیه یکی از روایات صادره از معصومین متناسب با آن آیه نیز مطرح می شود.

تفسیر این آیات از سوی پژوهشگران و محققان مرکز تخصصی مهدویت برای علاقه مندان تدوین شده است.

 

َوِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُواْ يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعًا إِنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۱۴۸﴾

و براى هر كسى قبله‏اى است كه وى روى خود را به آن [سوى] مى‏گرداند پس در كارهاى نيك بر يكديگر پيشى گيريد هر كجا كه باشيد خداوند همگى شما را [به سوى خود باز] مى‏آورد در حقيقت‏خدا بر همه چيز تواناست (۱۴۸)

کلینی در کتاب روضه کافی چنین نقل می کند: امام باقر(ع) در مورد قول خداوند فاستبقوا.... فرمود: مراد از خیرات ولایت است و قول خداوند اینما تکونوا.... منظور اصحاب امام قائم هستند که 313 تن می باشند. به خدا سوگند منظور از "امه معدوده" آنان هستند. حضرت فرمود: به خدا سوگند همگی در یک ساعت جمع می شوند مانند پاره های ابر پاییزی که بر اثر تندباد جمع و متراکم می گردد.

 

پیام ها

1- هر امتی قبله ای داشته و مسئله قبله مخصوص مسلمانان نیست. (لکل وجهه) و هر امتی رهبر و امامی دارد.

2- همان گونه که تعیین قبله در اختیار خداوند است انتخاب و تعیین رهبر و امام نیز به دست او صورت می گیرد.

3- به جای رقابت و سبقت در امور مادی باید در کارهای خیر از دیگران سبقت گرفت. (فاستبقوا الخیرات) و سبقت در امتثال امر امام مهمترین وظیفه است.

4- همان گونه که جا و مکان خاصی برای انجام دادن خوبی ها و خیرات نیست و انسان نباید خود را به منطقه خاصی محدود سازد. یاران حضرت نیز در زمان غیبت خود را به مکان و منطقه خاصی مقید نمی کنند بلکه در هر جاهایی که هستند در صدد انجام وظیفه و یاری امام هستند.

5- همان گونه که خداوند می تواند انسان هایی را که مرده و پراکنده گردیده اند، در یک روز جمع کند همچنین قدرت دارد یاران امام مهدی(ع) را در یک روز و در یک مکان گرد آورد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین