عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹
عقیق: مراسم ترحیم و بزرگداشت عارف بالله و معلم اخلاق، آیت الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت (رضوان الله علیه) عصر امروز (یكشنبه) از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

 
در این مراسم كه با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و بستگان و شاگردان آیت الله خوشوقت، رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علما و روحانیون، مسئولان كشوری و لشكری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن كریم آیاتی از كلام الله مجید را تلاوت كردند و سپس مداحان اهل بیت در رثای حضرت سید الشهدا علیه السلام و در سوگ رحلت مرحوم آیت الله خوشوقت به مرثیه سرایی پرداختند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با اشاره به زندگی و سلوك عرفانی و تربیتی آیت الله خوشوقت گفت: این عالم ربانی انسان مهذّبی بود كه خود را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار داد و تا پایان عمر با بركت خود از این مسیر نورانی خارج نشد.
وی همچنین با اشاره به تأكیدات آیت الله خوشوقت بر مراقبه در گفتار و رفتار و پرهیز از گناه افزود: روش تربیتی آیت الله خوشوقت در تربیت نفوس مستعد یك الگوی كامل برای معلمان اخلاق و معرفت است.


 
منبع:khamenei.ir
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین