عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
شب هشتم ماه مبارک با سخنرانی حجت اسلام سید مرتضی رضوی و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در حسینیه ثارالله
وقتی برای ظهور امام زمان(عج) دعا می کنیم باید برای این که در عصر ظهور قدرت بهره مندی از امام (عج) را هم داشته باشیم دعا کنیم. صرف در کنار امام بودن کفایت نمی کند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب هشتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت اسلام سید مرتضی رضوی و مداحی حاج حمید رضا منتظر و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) در حسینیه ثارالله (جامعه ذاکرین غرب تهران) برگزار شد.

در این مراسم مداحان اهل بیت آقایان : (حاج محسن خاتم مداح و شاعر پیشکسوت ) محسن رضایی ، هوشنگ معینی ، متین مالکی ، محمود دلسوز ، امیر کریمی ، حمید رضا منتظر ، یوز باشی ، عابدی ، کدخدایی و فارسیان مداحی و روضه خوانی کردند.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سید مرتضی رضوی را بخوانید:

_ خداوند می فرماید اگر به کسی در دنیا حکمت عرضه شد به او خیر کثیر داده شده است. در دنیا بندگان خدا از نعمت های زیادی برخوردار هستند. اما خداوند می فرماید همه این چیزهایی که در دنیا به انسان داده می شود کم است. مخصوصا ً اگر انسان از شیعیان و موالیان علی بن ابیطالب(ع) باشد.

_ خداوند تمام این حکمت را به طور یکجا به رسول خدا تقدیم کرده است و همه حکمت در پنجه رسول خدا می باشد. رسول خدا عقل محض و حکمت محض است. همه سواد و علم در سینه پیامبر است.

_ راه بهره برداری از این حمکت عظیم معرفت مولای موتقیان علی بن ابیطالب(ع) است. امیرالمؤمنین(ع)  دارای شش زیارت است. اگر به نجف مشرف شدید در جوار این نور واسعه این شش زیارت را بخوانید. شیخ مفید در بیان یکی از این زیارت ها می فرماید که علی بن ابیطالب(ع)  کسی است که شمشیر نبوت و معجزه رسالت است. اولین شاهکار پیامبر(ص) وجود مقدس علی بن ابیطالب(ع)  است.

_ خداوند در سوره احزاب آیه 45 می فرماید که ای پیامبر ما تو را به سوی مردم فرستادیم که اولاً شاهد و مبشر و نذیر و سراج منیر هستی. ای پیامبر اگر قرار باشد که در این قوم کسی را دعوت کنی یک شرط دارد و آن هم اذن خدا است. تو هر کس را دوست داشته باشی نمی توانی هدایت کنی و اراده من خدا هم باید باشد.

_ بعضی ها جلوی اراده خدا را می گیرند. وقتی برای ظهور امام زمان(عج) دعا می کنیم باید برای این که در عصر ظهور قدرت بهره مندی از امام (عج) را هم داشته باشیم دعا کنیم. صرف در کنار امام بودن کفایت نمی کند. 

_ امیرالمؤمنین(ع)  در نهج البلاغه در تعریف خداوند این طور بیان می کنند که خدا را سپاس می گویم که هر سخندانی به سخن بیاید و خدا را بخواهد تعریف کند امکان ندارد به حریم و ذات خداوند نزدیک شود. همه شمارش گرهای نعمت های خدا اگر جمع شوند نمی توانند نعمت های خدا را بشمارند و جمع کنند. همه تلاش گران اگر عبادت کنند نمی توانند حق خدایی خدا را ادا کنند و همه همت های عالی اگر جمع شود خدا را نمی توانند درک کنند و همه غواصان در علم اگر جمع شوند نمی توانند به علم خدا و ذات ملکوتی خدا دست پیدا کنند.

_ این ماه بسیار عجیب است. آرام آرام به شب هایی نزدیک می شویم که شخصیتی ملکوتی از دنیا رخت بر می بندد. می فرمایند هیچ گاه خدایی را که ندیدم عبادت نکردم و رؤیت خدا در قلبم بوده است. این معجزه رسالت است. اگر رسول خدا(ص) هیچ کاری نمی کرد همین معجزه برای عالم کفایت می کرد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین