عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
ابليس لعين را كه عمرى طولانى دارد، تصديق مى‏ كنيد. امّا امام زمان عليه السلام با آن همه نصوص فراوان كه درباره غيبت و طول عمر و ظهور آن‏ بزرگوار، و قيام او به امر خداى عزّ و جلّ كه از اهل بيت عليهم السلام به ما رسيده است؛ شك نموده و حضرتش را تصديق نمى‏ كنيد.
عقیق:شيخ صدوق، بعضى از اخبار مربوط به دجال و افراد معمّرين را از كتب داستانى پيشينيان (و نه از كتابهاى حديثى) نقل كرده و در پى آن مى ‏نويسد:
«كسانى كه اهل عناد و لجاجت هستند، اين گونه اخبار را كه در باره دجّال و غيبت و طول عمر و خروج او در آخر الزمان است، قبول دارند و تصديق مى‏ نمايند؛ امّا امام زمان(عج)، و غيبت طولانى آن بزرگوار، و ظهور آن حضرت، و پر شدن زمين از قسط و عدل را كه اخبار نبوى و ائمه اطهار عليهم السلام بر آن تأكيد دارد، تصديق نمى‏ كنند. در حالى كه اين احاديث (حتى جزئيات زندگى آن حضرت) اسم و غيبت و نسب آن بزرگوار را به روشنى بيان داشته‏ اند.
آنها (اهل عناد و لجاجت) اراده كرده‏ اند كه نور خدا را خاموش كنند، و سخنان ائمه(ع) را باطل نمايند، امّا خداوند ابا دارد، حتّى اگر مشركان كراهت داشته باشند، مى‏ خواهد كه نور خود را كامل كند.
مهمّترين نكته‏ اى كه در مورد شؤون حضرت مهدى عليه السلام به آن اشكال و آن را انكار مى‏ كنند، اين است كه مى‏ گويند:
اين احاديث پيرامون طول عمر امام زمان عليه السلام به ما نرسيده است! به همين گونه، سخنان كسانى كه انكار نبوّت پيامبر ما(ص) را مى‏ نمايند. يعنى ملحدين، براهمه، يهود، نصارى، مجوس كه مى‏ گويند:
صحّت معجزات و دلائل نبوّت پيامبر اكرم صلى اللَّه عليه و آله براى ما قابل قبول نيست. و به بطلان نبوّت آن حضرت اعتقاد پيدا كردند. امروز نيز عدّه زيادى از اين طوايف گويند:
عقول ما نمى‏ پذيرد كه شخصى بيش از حدّ معمول عمر كند، و عمر طولانى داشته باشد. و طعنه مى‏ زنند كه:
چگونه عمر امام شما بيشتر از عمر افراد ديگر مى‏ باشد؟! پاسخى كه به اينان داده مى‏ شود همان پاسخى است. كه به منكران نبوّت مى‏ دهيم. و آن اين است كه:
دجّال را در حالى كه عمرى بسيار طولانى‏ تر از افراد ديگر دارد و در غيبت زندگى مى‏ كند، و ابليس لعين را كه عمرى طولانى دارد، تصديق مى‏ كنيد. امّا امام زمان عليه السلام با آن همه نصوص فراوان كه درباره غيبت و طول عمر و ظهور آن‏ بزرگوار، و قيام او به امر خداى عزّ و جلّ كه از اهل بيت(ع) به ما رسيده است؛ شك نموده و حضرتش را تصديق نمى‏ كنيد.


پی نوشت:
گلچين صدوق (گزيده من لا يحضره الفقيه)، ج‏۱، ص41تا43.
منبع:افکار
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین