عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) از سوی هیئت وکانون خادم الرضا(ع) در مدرسه دارالشفاء قم برگزار می شود.
عقیق:همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه کبری(س) از سوی هیئت وکانون خادم الرضا(ع) در مدرسه دارالشفاء قم برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی هیئت و کانون خادم الرضا(ع)،  حمید ناطقی "مسوول هیئت و کانون خادم الرضا(ع)" با اعلام این خبر تصریح کرد: اولین یار و یاور پیامبر اکرم(ص)، حضرت خدیجه(س) بودند که حقیقت ‏شناسی و تیزبینی از مهم ترین خصایص ایشان است.
وی افزود: در میان همه مردان و زنان عصر بعثت، ایشان اولین فردی است که نبوت رسول خدا را تصدیق می‏کند و مدال پرافتخار ایمان را به دست ‏آورده و بر قله معنویت صعود کرده است.
مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) ادامه داد: پیامبر خدا(ص) در وصف ایشان فرموده است که« لَمْ یَکْمُلْ مِنْ النِّسَاءِ إلَّا أَرْبَعٌ آسِیَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ وَ مَرْیَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ خَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِدٍ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ» «هیچ زنی به کمال نرسید جز چهار نفر: آسیه همسر فرعون، مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله».
وی بیان داشت: مقام حضرت خدیجه به اندازه‏ای رفیع است که حضرت محمد(ص) به ایشان می فرمایند:«ای خدیجه، خدای بزرگ، روزی چندین بار به عظمت تو در نزد ملائکه مقربش مباهات می‏ کند.» و جبرائیل بر او سلام فرستاده و آن گونه که پیامبر می‌فرمایند، سلام خداوند را به آن حضرت ابلاغ می‌نماید.
ناطقی خاطرنشان کرد: حضور همسری هچون پیامبراکرم(ص) و دختری همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و دامادی مانند حضرت علی(ع) باعث شده است تا مقام والای ام المومنین سلام‌الله‌علیها تحت الشعای خورشیدهای عالم‌تاب آنان قرارگرفته و مسلمانان بخصوص شیعیان کمتر به شخصیت او بپردازند.
وی اضافه کرد: برهمین اساس هیئت وکانون خادم الرضا(ع) با همکاری شبکه جهانی ثامن وبرخی از خیرین تصمیم به برگزاری همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه کبری(س) با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه کرده است که این همایش روز پنج شنبه 4 تیرماه سال جاری از ساعت 18 در قم، مدرسه فیضیه، تالار دارالشفاء برگزار خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hadi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
ابراز قدردانی حاج سید مهدی میرداماد از عموم مردم

متن نامه در سايت عابس
AABES.IR
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین