عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
حجت‌الاسلام میردامادی گفت: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست و در این ماه برکت، رحمت و مغفرت خاص خدا شامل همه بندگانش می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدمهدی میردامادی، با اشاره به فرمایش رسول‌الله مبنی بر ماه رمضان ماه خداست، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان ماه با برکت است و رسول‌الله فرمودند که در این ماه خدا به سوی شما می‌آید و این ماه تنها ماهی است که به نام خداوند متعال است.
وی بیان کرد: طبق تعبیر علمای شیعه، ماه رمضان به سه دهه برکت، رحمت و مغفرت تقسیم شده است و در راستای این ماه عزیز در روز عید فطر مسلمانان به جهت پیروزی بر شیطان نفس این روز را جشن می‌گیرند.
حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه در ماه رمضان مردم به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند افزود: یک دسته از مردم خیلی مؤمن و متدین هستند و تمام وظایف خود را به خوبی انجام و تابع مقررات اسلام هستند و از هر گناهی به دور بوده و روزه و عبادات خدا را فقط برای رضای خدا می‌گیرند.دسته دیگر مردمی هستند که روزه و عبادات را برای انجام امور روزمره و ترس از عذاب خداوند می‌گیرند و بالاخره دسته سوم افرادی هستند که روزه نمی‌گیرند و حتی متأسفانه دچار گناه هم می‌شوند.
استاد حوزه اضافه کرد: خداوند متعال برای دسته اول برکت و برای مردم دوم رحمت و همچنین برای افراد دسته سوم آمرزیش را در ماه مبارک رمضان به ارمغان آورده است.
وی  یادآور شد: خداوند کسی را که به مهمانی دعوت کند از سر سفره‌اش به زور بلند نمی‌کند، هر چند که آن فرد، دستوراتش را زیر پا گذاشته باشد.



منبع:باشگاه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین