عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
آیت الله خامنه‌ای در نماز عید فطر سال ۹۲ فرمودند: «یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن افطاری دادن‌های ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان‌ها بود».
عقیق:یکی از توصیه‌های آیت الله خامنه‌ای پیرامون ماه مبارک رمضان سنت افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها بوده است که ایشان همواره بر آن تأکید داشته‌اند.
 
آیت الله خامنه‌ای در نماز عید فطر سال 92 فرمودند: «یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادن‌های ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان‌ها بود، در بیشتر شهرهای کشور ــ که بسیار کار شایسته‌ای است ــ در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد، دانسته شد که بعضی‌ها به‌بهانه افطار، حرکات و عمل مسرفانه انجام می‌دهند و به‌جای اینکه در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق می‌کنند. نمی‌خواهیم بگوییم که اگر در افطار، کسی غذای مطبوعی مصرف کرد، این کار ممنوع است؛ نه، در شرع اینها ممنوع نیست؛ اسراف ممنوع است، زیاده‌روی ممنوع است، ریخت‌وپاش فراوانی که گاهی در این‌جور مجالس انجام می‌گیرد، ممنوع است. چه بهتر که کسانی که می‌خواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رائج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم را، رهگذران را و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، در کوچه‌ها، در خیابان‌ها، در حسینیه‌ها، افطاری می‌دهند».
 
در همین راستا سال گذشته پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از مردم خواست تا تصاویر خود از افطاری‌های ساده را برای این پایگاه ارسال کنند که در نهایت تصاویر بسیاری از این افطاری‌ها ارسال و منتشر شد. این پایگاه سال گذشته در پایان ماه مبارک رمضان نماهنگی کلی از این تصاویر منتشر کرد که در زیر ملاحظه می‌کنید:

دریافت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین