عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
دارابی در اختتامیه هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی:
معاون سازمان صدا و سیما گفت: قطعاً امروز هیئت رزمندگان اسلام به یک شجره طیبه‌ای در کشور تبدیل شده است و تشکل‌های مردمی در تبیین گفتمان قرآن و عترت، نقش بسیار خطیری را ایفا می‌کنند.

آیین اختتامیه هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی عصر روز گذشته با حضور علی دارابی معاون سازمان صدا و سیما، علی آهی، یدالله بهتاش، «مداحی» مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام و با حضور جمعی از شاعران و مداحان کشور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

دارابی در این مراسم از برگزار کنندگان هفتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی تشکر کرد و اظهار داشت: قطعاً امروز هیئت رزمندگان اسلام به یک شجره طیبه‌ای در کشور تبدیل شده است و شاعران و مداحان با همت بلند برادر بزرگوارم جناب مداحی در بخش‌های مختلف شکوفا شده و حقیقتا امروز هیئت رزمندگان اسلام، به تنهایی یک رسانه با تمامی ابعاد است.

وی با تأکید به اهمیت کادرسازی، تربیت و پرورش نیرو گفت: افتخار ما این است که اولین کشور شیعه امیرالمؤمنین (ع) هستیم و پرچم سربلند و سرافراز اسلام را به دست گرفته‌ایم و انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) و شهدای عزیزمان که بهترین فرزندان این مرز و بوم بودند برای استقلال، آزادی و عزت امروز ما و برای اهتزاز پرچم شیعه در جهان، جان خود را فدا کردند.

معاون سازمان صدا و سیما ادامه داد: این افتخار برای ماست که در جریان بیداری اسلامی آن چه که دغدغه حضرت امام(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است آن است که شاهد تلألو انقلاب اسلامی که ندای اصلی دین است در سر تا سر جهان هستیم.

وی عنوان کرد: اگر امروز در مصر، تونس و سایر کشورهای اسلامی، که روحانیون پیشگام هستند و مردم قرآن به دست می‌گیرند، نخواهیم این موضوع را تأثیر انقلاب اسلامی بدانیم پس نام آن را چه می‌توان نامید؟! و این موضوع، مسئولیت ما را دشوارتر می‌کند.

دارابی با بیان اینکه استکبار جهانی به شیوه‌های مختلف جنگ هشت ساله، توطئه‌ها و تحریم‌ها به دشمنی با ایران پرداخته، تصریح کرد: جهان غرب پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی را راه‌اندازی و کشورهای اسلامی را یکی از پس از دیگری اشغال کردند و با این وجود حرف از دموکراسی می‌زنند در حالی که حتی انتخابات واقعی در آنجا وجود ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی ما وظیفه مضاعفی بر عهده داریم؛ تشکل‌ها و نهادهای خودجوش و سازمان‌های مردم‌نهادی مانند هیئت رزمندگان اسلام با ارتباط، هم‌افزایی، همدلی و هماهنگی که با رسانه ملی دارند می‌توانند پژواک فریاد حق خواهی بوده و صدای اهل بیت علیهم‌السلام را به جهانیان منعکس کنند.

معاون سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه اکنون جنگ در میدان‌های نبرد نیست بلکه جنگ رسانه‌هاست اظهار داشت: امروز استکبار جهانی شبکه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را قطع می‌کند چرا که فریاد حق را در جهان به صدا در آورده است، رسانه ملی امروز یک رسانه پاک و اخلاق‌گرا است و این بدان معنا نیست که اشکالات و نواقصی در برنامه‌های ما وجود ندارد بلکه ما تلاش می‌کنیم و تمام دغدغه‌های ما این است که رادیو و تلویزیون مردم را چند گام به دین نزدیک‌تر کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم معرفت و شیرینی سخن اهل بیت را در کام مردم بنشانیم کار مهمی انجام داده‌ایم و این موضوع برای دنیا و آخرت ما کافی خواهد بود و برای همین، گفتمان و منظومه فکری که در رسانه ملی هست گفتمانی است که قرآن و عترت و نظام امامت و ولایت بیان می‌کند و تلاش ما بر آن است که این مسائل توسعه پیدا کند.

دارابی تصریح کرد: طبیعتا در چنین ساز و کاری، نقش تشکل‌های مردمی و به ویژه تشکل‌های حزب‌اللهی در این زمینه بسیار خطیر است و خوشبختانه این سوگواره هفتمین سال خود را سپری می‌کند و جا دارد از عزیزانی که به رغم مشکلات، کار را به این جا رساندند تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه امروز رسانه ملی بیش از 140 شبکه دارد که به بیش از 40 زبان فراملی به تولید و پخش برنامه می‌پردازد در حالی که قبل از انقلاب، فقط دو شبکه داشتیم و این به برکت انقلاب و امام و شهداست.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین