عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
عشق ومحبت به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) چنان روح و روان طالب معرفت را جلا مي دهد كه حاضر نيست يك لحظه خادمي حرم منورشان را به تمام دنيا عوض كند و عظمت چنان است كه پير و جوان، شاه و گدا، اهل علم، كمال و معرفت، بزرگان و رهبران ديني همه در اين آستان بلند، زانو مي زنند.
عقیق:به راستي بايد گفت، اي بانوي كرامت، تو نشانه و آيت بزرگ خدا هستي كه عارفان بزرگوار و عرشيان خاك نشين خاضعانه بر ضريح منورت بوسه مي زنند، و شاهان، غرور و تكبر را زيرپا گذاشته، سر تسليم بر آستانت فرود آورده اند. خادمان و زائران حرمت كبريايي ات، از هر قماش و نژادي و بر هر كرسي كه تكيه داده باشند در برابر عظمت تو سر فرود آورده و با دل و جان تو را مي خوانند و بي محابا فرياد مي زنند "يا فاطمه اشفعي لنا في الجنه". آرى امروز همه مي دانند، كه مقام رفيع شما از مقام محمود، يعنى مقام شفاعت ‏برخوردار است، شفاي دل و جان و صيقل دادن روح.
و اي بانوي بزرگ، حرم امن تو آنها را اميدوارانه مي طلبد، آنگونه كه خادم درمانده را به سمت خود كشانده و به زندگيش سروسامان داده كه ديگر حاضر نيست خادمي حرمش را به دنيا عوض كند.
در حال و هواي خود ايستاده و سخت به گوشه اي نظر افكنده است، گويا چيزي ذهنش را به خود مشغول كرده است، هر چند جلاء و جلال حضرت فاطمه معصومه(س) همه اذهان را مبهوت خود ساخته، گويا همه ذهنش درگير خدمت صادقانه به بانوي كرامت است.
خود را عصمت نظري معرفي كرد، درحالي كه در جاي خود ايستاده و مدام زائران را راهنمايي مي كند؛ به سمتش رفتم و وقتي خود را معرفي كردم با لحني نرم وآهسته از ماجراي خادم شدنش اينگونه مي گويد: «چهارده سال پيش (سال 1380) در شهرستان رفسنجان عضو هيئت محبين حضرت فاطمه زهرا(س) بودم كه همسرم فوت شده و من و چهار فرزندم گرفتار مشقت زياد بوديم تا اينكه شبي به دلم افتاد با سفر به شهر مقدس قم، به حضرت فاطمه معصومه(س) پناه آورده وخادم حرم مقدسش شوم؛ صبح فردا بدون تعلل به شهرقم هجرت كردم».
گويا در واژه هجرت مفهوم خاصي نهفته است و سه بار با چشماني اشك بار تكرار مي كرد: «"به درگاه بانو هجرت كردم، هجرت كردم، هجرت كردم". خدا به ما لطف كرده و شكرگزار درگاه ايشان هستم».
وي ادامه داد: «بعد از سفر به قم و زيارت كريمه اهل بيت(ع)، چند روز بعد به عنوان خادم حرم مشغول شدم الان 14سال است در حرم مطهر حضرت فطمه معصومه(س)  مشغول هستيم و در لحظه لحظه زندگيم بركت كريمه اهل بيت(س) جاري است و با وجود اين كه وضع مالي مساعدي نداشتم، اما چهار فرزندم پشت سرهم سروسامان گرفتند كه اين از توجه بانوي بزرگوار به كنيز خودش است». اين حرفش واقعا دل گرم كننده بود.
وي مي گويد: «من عاشق حضرت زهرا سلام الله عليها هستم و الان هم در هيئت محبين زهرا(س) فعاليت دارم و درخواست مي كنم كه زيارت نامه ايشان را زياد بخوانيد و در هنگام گرفتاري و سختي به اينجا روي آوريد كه پناهگاه امني براي پيروان خويش و وسيله توسل به پروردگار بي همتاست. آمدن و رفتن من اينجا اصلا دست خودم نيست و يك ساعت خادمي در اينجا را با دنيا عوض نمي كنم».
خانم نظري خاطرنشان كرد: «قم آشيان آل محمد صلي الله عليه و آله و سرچشمه فيض فيضيه است و چشم وچراغ قم، فاطمه معصومه سلام الله عليها».
اينجاست كه بايد گفت اينجا غبار غربت، غفلت و غرور در سايه سار حضرت فاطمه معصومه(س) محو مي شود.
اين خادم حرم كريمه اهل بيت عصمت و طهارت سلام الله عليها از جوانان مي خواهد به بانو متوسل شوند و بدانند مردان و زنان زيادي كرامت هاي عجيبي از از اين بانو ديده اند.
وي ادامه مي دهد: «خدمت به زائران حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها سراسر خوش و شيريني است و هيچ تلخي در اين مسير وجود ندارد هر حاجتي داشته باشي بانو برآورده مي كند، به شرط اينكه لياقتش را داشته باشيد».
سرازير شدن انبوه جمعيت مشتاق به سمت ضريح و نزديك شدن به وقت نماز، ديگر توفيق ادامه گفت و گو را از ما گرفته است و... .
به راستي كه اي بانوي كريم، "كوثري از سلسله‌ي حيدري، پاره‌اي از عصمتِ پيغمبري، پاره‌اي از بارگهِ شاه طوس، فاطمه اي خواهر «شمس‌الشّموس»".



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین