عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی
مدرس حوزه گفت: در ماه ضیافت و برکت الهی درب رحمت خداوند متعال به روی همه بندگان خود باز است و نباید از فرصت و نعمت غفلت کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حسين مومنی درجمع زائران و مجاوران کریمه اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام) اظهار داشت: چه نعمتی بزرگتر از میزبانی آفریدگار توانا، در ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و خداوند میزبان بندگان خویش است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی یادآورشد: درست است که روزه گرفتن در روزهای گرم تابستان خیلی سخت است، ولی تحمل آن باعث می شود انسان در مسیر سلوک الهی به درجه قرب الهی دست یافته و خواسته‌های خود را از خداوند متعال درخواست کند و در این راه به نتیجه مطلوب نیز دست پیدا خواهد کرد.

وی  در ادامه به روایاتی از پیامبراسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) در مورد فضیلت ماه رمضان اشاره کرد و بیان داشت:  پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) در عظمت این ماه مبارک می فرمایند: ماه خدا به شما روی آورده، از این ضیافت غفلت نکنید و عقب نمانید، چون ماه رمضان ماه برکت، مغفرت، رحمت است، ثمره روزه داری، سوزاندن گناهان است. رمضان ماه، خواستن است و درهای رحمت الهی از شب اول ماه رمضان برروی بندگان باز می شود و تا شب آخر بسته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی اضافه کرد: طبق این روایت از پیامبر اسلام (ص)، تمام اعمال روزه‌دار اعم از نفس کشیدن، راه رفتن، خوابیدن و... عبادت محسوب می شود، به جهت موقعیت زمانی، دعا  در این روزها ارزش زیادی دارد. خداوند می فرماید: به عزت و جلالم قسم، به ملائکه امر کردم در هر شب از این ماه درهای آسمان به روی کسانی که دستشان به درگاه الهی دراز است، نبندند.

وی به روایتی از حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند: ماه رمضان، میدان مسابقه است. خداوند رمضان را ماه مسابقه برای بندگان خود قرارداده و نتیجه این مسابقه رضایت الهی و خشنودی به واسطه اطاعت و بندگی خدا به دست می آید، کسانی که بی توجه اند از این میدان مسابقه و جایزه خشنودی، عقب می مانند، اما بندگان خالص برای رسیدن به خشنودی خداوند اطاعت می کنند.

این سخنران یادآورشد: حضرت امام صادق(علیه السلام) در بیان ارزش دعای لحظه افطار می فرماید: خداوند به پیامبر(صلی الله علیه و آله) خطاب کرد، اگرکسی قبل ازافطار دعای عهد را بخواند، دعایش مستجاب می شود، نماز و روزه اش قبول و گناهانش بخشیده می شود و اعمالش با  اعمال انبیا و صدیقین بالامی رود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان از چنین اهمیت فوق العاده ای نزد معصومین(علیهم السلام) برخوردار است و باید خود را برای میهمانی خدا و استفاده از این سفره واسعه الهی آماده کنیم.

در پایان این مراسم مناجات شعبانیه توسط حجت الاسلام والمسلمین حائری قرائت شد که این مراسم با استقبال زائران کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) همراه بود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین