عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
افرادی که از پرورش‌های اخلاقی هیچ بهره ای ندارند، بسیار سهل و سریع علیه رقیبای خود ...
عقیق: دوره و زمانه که عوض می‌شود اشتباه و گناه کردن ما آدم‌ها هم شکل و شمایلش عوض می‌شود. آدم‌های رسانه ای، نویسنده و خلاصه آدم‌های اهل قلم از دسته آدم‌هایی هستند که درگیر همین شکل جدید گناه و اشتباه می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین آداب ورود به ماه میهمانی خدا موضوع ترک گناهان است. امام خمینی (ره) برای آمادگی هرچه بیشتر ورود به ماه مبارک رمضان تاکید بسیار ویژه ای به موضوع ترک معاصی و گناهان داشته و فرمودند:
«قلم‌ها باید روزه باشند و به حرام و گناه نچرخند و علیه این و آن در بستر کاغذ فعالیت آلوده و خلاف شرع انجام ندهند.
آیا جز این است که چاپ و نشر یک دروغ علیه کسی یا تهمتی بر ضد بی گناهی یا هتک حرمتی و ساختن و پروردن و انتشار شایعه ای علیه فردی در سطح جامعه و کشور پخش می‌شود و در اندک زمانی همه افکار و اندیشه‌ها و زبان‌ها و گفتارها و عملکردها و رفتارها علیه بی گناهان به فعالیت مخرب می‌افتند و چه بسیار انسان‌های صالح که فاسد معرفی می‌شوند و چه کثیر عناصر خدوم که متهم به خیانت و چه آبروها که ریخته می‌شوند و چه بسیار حرمت‌ها که هتک می‌گردند!
همین نوع معصیت و گناه در عرصه فعالیت‌های سیاسی اهمیت می‌یابد و افراد، جریان‌ها، احزاب و جناح‌هایی که از پرورش‌های اخلاقی هیچ بهره ای ندارند بسیار سهل و سریع علیه رقیبای خود به دروغ و تهمت و غیبت و سخن چینی و فتنه انگیزی سیاسی روی می‌آورند و نیز سایر گناهان را که رنگ سیاست دارند و هدفی جز کسب قدرت ندارند، به قیمت زیر پا گذاشتن همه اصول و مبانی اعتقادی و ارزش‌های اخلاقی و تنها برای به دست آوردن نام و نان انجام می‌دهند و آبروها را در مسلخ نفسانیت‌های گروهی و حزبی و سیاسی قربانی می‌کنند.»
حضرت امام بر این امر تصریح داشتند که: «مسلمین باید از شما در امان باشند. کسی که دیگر مسلمانان از دست و زبان و چشم او در امان نباشد در حقیقت مسلمان نیست، مسلمان ظاهری و صوری می‌باشد.» (*)
در آستانه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است با این توصیه امام خمینی (ره) به خودمان تلنگری بزنیم و فکری به حال قلم‌هایمان بکنیم.

 
پی نوشت:
* جهاد اکبر یا مبارزه با نفس/ ص ۴۱
منبع:سبک زندگی
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین