عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
حجت الاسلام قرائتی مطرح کرد :
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: برای جذب بیشتر جوانان به مساجد باید از خانم فرهیخته و جوان در هیئت امنای استفاده شود.
عقیق:حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در همایش اجتماع ائمه جماعات مساجد منطقه 15 در مسجد انصار الحجه با اشاره به چگونگی شلوغ شدن مساجد اظهار داشت: مدیر خوب کسی است که به جلویش نگاه کند و ببیند که چه قدر از برنامه اش عقب است که این نوع کار کردن در اداره امور مساجد بسیار مفید است.
رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مساجد را باید شراکتی اداره کرد، افزود: طبق فرمایش خداوند و رهبری اگر ما کارهای مسجد را به صورت شریکی انجام دهیم سبب شلوغی بیش از قبل مسجدمان می شود ، به طوری که اگر امام جماعت مسجدی مسن است  فقط به اقامه نماز بپردازد  و بقیه کارها را از جمله ارتباط با جوانان محل را به داماد یا فامیلش که کم سن و سال است بسپارد.
حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مسجد باید پاسخگوی نیازهای مردم و شبهات جوانان باشد که برای این امر باید کارها را از همدیگر تفکیک و هر کس را بنا بر ظرفیتش استفاده کرد.
وی با اشاره به شرایط نماز جماعت تصریح کرد: نمازها باید کوتاه و مختصر خوانده شود و در بین نماز تا حد ممکن از سخنرانی های حوصله سراور بپرهیزیم  و ده شب پشت سرهم درباره یک موضوع خاص و تکراری صحبت نکنیم.
حجت الاسلام قرائتی اضافه کرد: در هیئت امنای مساجد باید از خانم فرهیخته ،جوان و یک استاد دانشگاه استفاده شود. در ماه مبارک رمضان در زمان افطاری از همه اقشار در محله و همچنین افرادی که روزه نبوده اند جهت جذب آنها دعوت به عمل کنید.
 وی در باب خندیدن اظهار کرد : من با خندیدن موفقیت های بزرگی را کسب کردم و معتقدم که خنده حلال می تواند انسانها را از گناه باز دارد و سبب جذب جوانان شود.
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه در منبرهایتان تفسیر قرآن و ذکر موعظه استفاده کنید افزود: نصیحت من به طلبه های جوان این است که وقت خود را با دیدن فیلم و سریال تلف نکنند.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین