عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱
در برنامه رادیویی افق؛
ویژه‌ برنامه‌های تابستانی و ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی قرآن در برنامه رادیویی افق تشریح شد.
عقیق:برنامه رادیویی و زنده این هفته «افق» با حضور محمدرضا خالقی، مدیر گروه مسابقات، حسینی طباطبایی، مدیر گروه اطلاعات و برنامه‌ریزی، احمد فراهانی، مدیر گروه تلاوت، طهماسبی، مدیر علوم قرآنی، گلی‌زاده، مدیر گروه تولید و تأمین شبکه رادیویی قرآن و با اجرای جواد نصیری به تشریح طرح فراگیر «۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی» و ویژه‌برنامه‌های تابستانی و ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی قرآن اختصاص یافت.
در ابتدای این برنامه محمدرضا خالقی، مدیر گروه محافل و مسابقات شبکه رادیویی قرآن اظهار کرد: برنامه‌های فراگیر و تابستانی رادیو قرآن برای پانزدهمین سال است که اجرا می‌شود اما ویژگی امسال این طرح این است که شبکه‌های سیما طرح قرآنی خود را با رادیو قرآن یکی کرده‌اند و عنوان طرح «قرآن، کتاب زندگی، ۱۴۴۹» شده است.
وی افزود: آنچه در دبیرخانه ستاد طرح تابستانی اتفاق می‌افتد این است که رادیوهای سراسری امسال نیز همانند سال‌های گذشته در این طرح شرکت کرده‌اند و هفت شبکه سراسری در این طرح مشارکت دارند و دبیرخانه طرح برحسب اقتضائات هر شبکه، برنامه‌هایی را آماده کرده که هر یک از شبکه‌های رادیویی براساس این برنامه‌ها به طرح فراگیر تابستانی می‌پردازند.
محمد خالقی در این بخش از برنامه افق اظهار کرد: این طرح شنبه، ۲۳ خردادماه کلید می‌خورد و طی برنامه مشترکی از طرف سیمای قرآن و رادیو قرآن افتتاح می‌شود.

هر روز یک مسابقه پیامکی برگزار می‌شود
وی ادامه داد: در طرح فراگیر تابستانی هر روز یک مسابقه پیامکی برگزار می‌شود که در پایان طرح با توجه به بودجه‌بندی صورت گرفته به تعدادی از شرکت‌کنندگان در این طرح که گزینه صحیح را پاسخ داده‌اند، هدایایی تعلق می‌گیرد. در این طرح سه هزار کمک هزینه عتبات عالیات و اماکن زیارتی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
مدیر گروه مسابقات رادیو قرآن در این بخش از سخنان خود با اشاره به برنامه ترتیل‌خوانی مصلای امام خمینی(ره) که در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، گفت: هر شب تلاوتی که قبل از اذان مغرب و عشا در مصلی انجام خواهد شد به صورت زنده پخش می‌کنیم. هر شب ترتیلی که در باغ موزه دفاع مقدس پخش می‌شود، ضبط کرده و روز بعد پخش می‌کنیم.
خالقی با اشاره به برنامه شهر قرآن که از نمایشگاه بین‌المللی قرآن به روی آنتن می‌رود، گفت: این برنامه از فضای باغ موزه دفاع مقدس به صورت زنده پخش می‌شود و به پوشش برنامه‌های نمایشگاه قرآن می‌پردازد.

آغاز برنامه رادیو قرآن در طرح قرآن، کتاب زندگی هر روز از ساعت ۱۷:۳۰
حسینی طباطبایی، مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن در این بخش از برنامه افق اظهار کرد: طرح تابستانی رادیو قرآن طبق روال گذشته در حوزه آموزش، سبک زندگی، کودکان و نوجوانان و اطلاع‌رسانی اجرا می‌شود که برنامه‌های آموزشی طبق روال هر سال از ساعت ۱۷:۳۰ با رویکرد مسابقه‌ای در قالب مسابقه پیامکی، اینترنتی و خانواده قرآنی دنبال می‌شود.
وی در ادامه گفت: آموزش تجوید سوره یاسین به کارشناسی استاد سیدمحسن موسوی‌بلده در طول اجرای طرح صبح‌ها از رادیو قرآن پخش می‌شود و برنامه «عطر آیه‌ها» که رویکرد تفسیری دارد نیز ظهرها از رادیو قرآن پخش می‌شود و ترتیل سوره یاسین نیز هر روز از سوی این شبکه رادیویی پخش خواهد شد.
مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن عنوان کرد: طرح جدیدی که امسال داریم بخش پژوهش‌های یاسین است که روزهای جمعه به مدت ۳۰ دقیقه به پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های قرآنی می‌پردازد.
حسینی طباطبایی در این بخش از برنامه اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح فراگیر قرآن، کتاب زندگی ۱۰ برنامه جدید داریم و چهار برنامه نیز برنامه‌هایی هستند که از گذشته داشته‌ایم و با توجه به اجرای طرح فراگیر قرآنی منعطف می‌شوند.
در این بخش از برنامه افق، فراهانی، مدیر گروه تلاوت شبکه رادیویی قرآن درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در حوزه تلاوت همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان ترتیل‌های یک جزء پیش‌بینی شده و جلساتی گذاشته شده است و مهم‌ترین مطلبی که گروه تلاوت پیگیری کرده است همین ترتیل‌ها بود.
وی افزود: اولین ترتیل هر روز ساعت ۵:۳۰ صبح با صدای محمدرضا پورزرگری، ساعت ۱۱ با صدای احمد ابوالقاسمی و ساعت ۱۹ نیز ترتیل قاریان برجسته از مصلای امام خمینی(ره) پخش می‌شود.

پخش بهترین و زیباترین تلاوت‌ها از رادیو قرآن
فراهانی در ادامه گفت: تصمیم گروه تلاوت بر این است که شنوندگان رادیو قرآن هر تلاوتی که می‌شنوند بهترین و زیباترین تلاوت‌ها از اساتید قرآن باشد و در ماه مبارک رمضان نیز تلاش داریم ناب‌ترین تلاوت‌ها را پخش کنیم.
وی با اشاره به نرم‌افزار تلاوت‌ قاریان قرآن با عنوان «آوای وحی» که در رادیو قرآن تهیه شده است، گفت: سه سال زمان برد تا اطلاعات مورد نظر در این نرم‌افزار قرار بگیرد. تا به امروز ۱۸ هزار تلاوت در این نرم‌افزار جمع‌آوری شده است که این نرم‌افزار همزمان با ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد.
مدیر گروه تلاوت شبکه رادیویی قرآن ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ قاری جهان اسلام مورد تحقیق قرار گرفته‌اند که زندگی نامه آنها آماده می‌شود تا در این نرم‌افزار ارائه شود. همچنین در این نرم‌افزار بیش از ۷۰۰ موضوع مختلف توسط یک تیم قرآنی مورد توجه قرار گرفته و آیات مرتبط با این موضوعات از قرآن استخراج شده است.
در این بخش از برنامه افق، گلی‌زاده مدیر گروه تولید و تأمین شبکه رادیویی قرآنی درباره برنامه‌های این گروه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از ارکان تولید و تهیه برنامه‌های رادیو قرآن بر عهده گروه تولید و تأمین است که مجموعه تهیه‌کنندگان و گویندگان این شبکه رادیویی را زیر پوشش دارد و در فرآیند تولید تمامی برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار شبکه رادیویی قرآن
گلی‌زاده در این بخش از سخنان خود به ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار شبکه رادیویی قرآن اشاره کرد و گفت: برنامه‌های افطار و سحر بیشترین مخاطبان را دارد و ماه مبارک رمضان شب قدر رادیو قرآن است. برنامه‌های افطار از ساعت ۱۹ و برنامه‌های سحر از ساعت ۲:۳۰ بامداد آغاز می‌شود.
وی در ادامه به طرح تابستانی قرآن، کتاب زندگی اشاره کرد و گفت: هفت شبکه رادیویی در این طرح مشارکت دارند که برای هر شبکه ۹۰ برنامه تدارک دیده شده و در مجموع ۶۳۵ برنامه در هفت شبکه رادیویی پخش می‌شود.
طهماسبی مدیر علوم قرآنی رادیو قرآن در این بخش از برنامه افق اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی‌هایی دقیقی در رادیو قرآن صورت می‌گیرد و در علوم قرآنی نیز هر روز برنامه جزء‌خوانی داریم که برنامه‌ای تدارک دیده شده است که به معرفی جزء‌های قرآنی اختصاص دارد و این برنامه هر روز از ساعت ۹:۱۵ تا ساعت ۱۰ به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.
وی افزود: در این برنامه از حضور اساتیدی از جمله؛ میرباقری، توانایی و خانم شبستری استفاده می‌کنیم که این کارشناسان به معرفی جزء‌های قرآنی می‌پردازند. رأس ساعت ۱۰ هر روز اولین صفحه از هر جزء را با همراه شرح و توضیح پخش می‌کنیم.
مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن ادامه داد: در این برنامه مسابقه‌ای برای روزه‌اولی‌ها در نظر گرفته‌ایم که هر روز به یکی از دختران و پسران که امسال به سن تکلیف رسیده و برای نخستین بار روزه می‌گیرند جوایزی اهدا می‌شود.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین