عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: طرح ضیافت الهی با برنامه های متنوع در ۸۳ بقعه متبرکه شاخص استان تهران طی ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری، کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهارداشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، طرح ضیافت الهی امسال در ۸۳ بقعه متبرکه در استان تهران برگزار می‌شود و در این طرح، میزبان روزه‌داران محترم خواهیم بود.
کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: اهمیت ماه رمضان و حال و هوای معنوی آن برای تمام مسلمانان موجب شده تا اهمیت این ماه بسیار پر رنگ باشد و بستر قلبی و روحی مسلمانان در امور معنوی و عمل به خیرات بیش از سایر ایام احساس شود، به همین دلیل نیاز به طرحی برای پاسخگویی به این نیاز معنوی دیده شد.
وی ادامه داد: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه رمضان مصادف با بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور و استان تهران آغاز به کار خواهد کرد و تا بیست و هشتم تیرماه، پایان ماه رمضان ادامه دارد. برای ارتقای غنای محتوای ارائه شده در این ایام، از مبلغین آموزش دیده شده بومی و اعزامی از استان قم بهره خواهیم برد.
کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: در طرح ضیافت الهی سال جاری، ۱۲۴ مبلغ اعزامی از قم، ۸۰ مبلغ بومی و ۸۳ مبلغ مستقر در بقاع متبرکه مجری حضور خواهند یافت که مدیریت و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارند. مهمترین برنامه در بقاع متبرکه، برپایی نماز جماعت است که تاکید بسیاری بر آن داریم.
کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: در مجموع در این ایام برنامه‌هایی همچون قرائت دعا و مناجات، برپایی خیمه های معرفت، اجرای ‏برنامه‌های قرآنی، پاسخ گویی به احکام و شبهات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی، تفسیر قرآن و مواردی از این قبیل پیش‌‌بینی شده است.
مطهری ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این بقاع، باهدف پاسخگویی به نیاز روزه‌داران و محبان اهل بیت (ع) در نظر گرفته شده است و از تمام ظرفیت ممکن برای اجرای هر چه بهتر این مراسم، استفاده خواهد شد. تشریح ادعیه و سخنرانی شرعی نیز با هدف قرآنی شدن سبک زندگی و حرکت در مسیر کمال و خیر انسانی صورت خواهد گرفت که ان‌شاءالله ، همگی از برکات انس با قرآن و حب اهل بیت (ع) بهره‌مند شویم.
مطهری با اشاره به انتخاب امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برای برگزاری این مراسم گفت: پیش‌بینی اولیه مبنی بر برگزاری طرح ضیافت الهی در ۸۳ بقعه متبرکه بوده است اما ممکن است ، بنا به نیاز در بقاع دیگر نیز برگزار شود. برنامه ویژه این مراسم در ایام شب‌های گرانقدر و معنوی قدر خواهد بود و همچنین در سایر مواليد و عزاداری‌های این ماه برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی تدوین و برنامه‌ریزی شده است.
مطهری به اطعام روزه‌داران از محل نیات واقفین اشاره کرد و گفت: اطعام روزه داران از محل درآمده موقوفاتی که واقفان به منظور اطعام روزه داران وقف کرده‌اند، صورت خواهد گرفت که در شب‌های احیا و شب زنده داری ماه مبارک رمضان، در تمام این ۸۳ بقعه ، اطعام روزه داران انجام خواهد شد اما در روزهای دیگر نیز به تناسب برنامه‌ها، اطعام روزه داران انجام خواهد گرفت.
وی افزود: امامزاده صالح(ع) تجریش، امامزاده قاسم(ع) گلاب دره، بی بی سکینه(ع) ملارد، امامزاده اسماعیل(ع) شهریار، امامزادگان سيد جعفر وسيده حمیده خاتون(ع) در باغ فیض و امامزاده حسن (ع)، برخی از این امامزاده‌های شاخص هستند.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین