عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت از انجام معاينات پيش از اعزام ۷۰ تا ۸۰ درصد زائران اعزامي به حج تمتع خبر داد و گفت: ۲۳ درصد زائران فشار خون و ۱۳ درصد دچار بيماري قند خون هستند.
عقیق: عادل مقصودي‌نژاد، معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت در خصوص معاينات پيش از اعزام و تعيين استطاعت جسماني زائران حج تمتع، گفت: تاكنون ۴۸. ۸ درصد معاينات زائران حج تمتع انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از پزشكان در سراسر كشور معاينات پيش از اعزام را انجام داده اما نتايج را هنوز اعلام نكرده‌اند، گفت: از آنجايي كه اغلب پزشكان منتظر دريافت نتايج آزمايش‌هاي صورت گرفته هستند، هنوز نتايج قطعي معاينات را اعلام نكرده‌اند، اما پيش‌بيني من اين است كه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد معاينات صورت گرفته است.
وي ادامه داد: ۲۳ درصد زائراني كه تاكنون معاينه شده‌اند دچار فشار خون بالا هستند، ۱۳. ۷ درصد دچار ديابت هستند و ۳۴ درصد زائران نيز داراي قند بالاي ۱۰۰ هستند كه اين مسئله بسيار قابل تأمل است.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت در خصوص افرادي كه استطاعت جسماني آنها به طور قطعي تأييد نشده است، گفت: پرونده افرادي كه دچار بيماري هستند در دست بررسي است؛ به خصوص اينكه مشكل برخي از اين افراد تا قبل از اعزام به حج قابل درمان است. بر همين اساس فعلاً آماري در خصوص افرادي كه استطاعت جسماني آنها تأييد نشده اعلام نمي‌شود.
مقصودي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به بيماري‌هاي شايع ميان زائران ايراني، چه برنامه‌اي براي ارائه غذاي رژيمي در حج داريد، گفت: ايران آشپزخانه‌هاي مركزي در عربستان دارد و در كميته‌اي كه قبل از حج برگزار و در خصوص رژيم‌هاي غذايي ارائه شده بحث مي‌شود، مركز پزشكي نيز حضور دارد و ما سعي مي‌كنيم يكسري پيشنهاد‌هاي عملي براي ارائه غذاي رژيمي به زائران ارائه كنيم.
وي افزود: البته به زائران توصيه‌هاي پزشكي و بهداشتي نيز ارائه مي‌شود از قبيل اينكه نوشابه نخورند.

ارسال ۸۰ تن دارو به عربستان
مقصودي‌نژاد از تهيه ۷۰ تا ۸۰ تن دارو براي استفاده در حج تمتع خبر داد و گفت: اين داروها خريداري و بسته‌بندي شده است و در تلاش هستيم اين داروها با يك پرواز مستقيم به عربستان ارسال شود.


منبع:ایکنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین