عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی نماز مطرح شد؛
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: هنرمندان با ساختن فیلم‌هایی در مقوله‌ی نماز، برای خود باقیات صالحات دارند.
عقیق:حاضر در محل آیت الله سید کاظم مفیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گلستان در اختتامیه‌ی چهارمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری نماز صبح در تالار دانشگاه آزاد واحد گرگان با اشاره به فلسفه ی نماز اظهار داشت: فلسفه‌ی نماز ذکر و یاد خدا بوده و هیچ‌ انسانی که در این دنیا متولد شده بدون ذکر نیست زیرا که ذکر محور حرکت‌های یک انسان در جهت دوستی و دشمنی، جاذبه و دافعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه نماز وسیله‌ای برای رسیدن به خدا است افزود: فلسفه‌ی نماز وسیله‌ی ذکر بوده و به همین خاطر اقامه‌ی آن باز دارنده از منکرات است.

نماینده‌ی ولیه فقیه در استان گلستان ادامه داد: نماز زیباترین زیبایی زندگی انسان بوده و اقامه‌ی آن در هر شهر و دیاری شخصیت دینی آن جامعه را به مسافران نشان می‌دهد.

نور مفیدی با  بیان اینکه نماز برای من و آقای قرائتی نیست اضافه کرد:‌ هنرمندان خیلی زیبا می‌توانند در مورد نماز فیلم ساخته و زیبایی‌های الهی این فریضه واجب را همانند آقای اکبری عبدی در فیلم رسوایی به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر بکشانند.

آیت‌الله نور مفیدی در پایان گفت: هنرمندان با ساختن چنین فیلم‌هایی باقیات و صالحات را برای خود گذاشته و من امیدوارم که هنرمندان به سمت تولید چنین فیلم‌هایی بروند.

در ادامه‌ی این مراسم حسن صادقلو استان‌دار و رئیس ستاد نماز استان گلستان با اشاره به ویژگی امر نماز اظهار داشت: هیچ امری در زمینه‌ی دین  و دیداری در امر نماز نبوده، چرا که نماز ستون ارتقاء، مقدمه‌ی قرائت و تکیه‌گاه مؤمنین است.

استان‌دار گلستان با اشاره به دیگر ویژگی‌های نماز اضافه کرد: نماز سبب عزت نفس، اتحاد، نظم و حقوق دیگران بوده و این فریضه‌ی الهی باعث استحکام بنیان خانواده جلب اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه‌ی اجتماعی است، آرامش روانی را ایجاد می‌کند.

صادقلو در پایان گفت: هنر باید در خدمت نماز بوده زیرا که خود نماز بزرگترین هنر است و امیدوارم این جشنواره در ترسیم نقش بزرگ نماز به درستی به وظایفش عمل کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین