عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که روحانیت به عنوان یک جریان عظیم در تاریخ، همواره فرهنگ ساز بوده است، گفت: تولیدات دینی و فرهنگی باید متناسب با نیازهای روز و زبان مخاطب باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، در گردهمایی بزرگ علما و روحانیون استان مازندران که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، فرهنگ سازی را نخستین رسالت روحانیت دانست و گفت: روحانیت به عنوان یک جریان عظیم در تاریخ همواره فرهنگ ساز بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که روحانیت همواره یکی از عناصر اصلی و مولد فرهنگ بوده است، افزود: فرهنگ سازی کار بسیار مهم، اساسی و مشکلی است، اما روحانیت در تاریخ در حوزه دین و دیانت تولید کننده فرهنگ بوده است.

وی با اشاره به این که روحانیت مکتب را شناخته و تا به منزلت فقه و فقاهت دست یافته، آن در جامعه و در میان مردم ترویج و تبلیغ کرده است، ابراز داشت: شناخت جامع مکتب و معارف الهی همواره رسالت اصلی و مهم روحانیت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که روحانیت باید به شناخت جامع الهی برسد تا به فهم عمیق دست یابد، ادامه داد: اگر این شناخت صورت نگیرد نمی تواند صاحب تولید و اثر فرهنگی شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که رسالت روحانیت در فرهنگ سازی و نشر آن در جامعه نیز بسیار سنگین است، بیان داشت: در شرایط امروز جامعه اسلامی، روحانیت شیعه باید با فهم دقیق از مبانی دینی در جهت ترویج و گسترش آن در جامعه گام بردارد.

وی با تأکید بر این که تولیدات دینی و فرهنگی باید متناسب با نیازهای روز و زبان مخاطب باشد، تصریح کرد: اگر تولیدات دینی و فرهنگی نتواند مخاطب خود را اغناع کند نمی تواند درم سیر تبلیغ دین و ارزش های اسلامی موفق شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که تولیدات فرهنگی باید در یک بسته بندی جذاب به مخاطب ارائه شود، بیان داشت: یک مبلغ دینی باید در مرحله نخست یک ارتباط مناسب با مخاطب پیدا کند و در ادامه با خطابه و سخنی هنرمندانه مطالب خود را در ذهن مخاطب جای دهد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که مبلغان باید سخنان خود را در قالبی جذاب و اثرگذار به مخاطب خود ارائه دهند، افزود: اگر مطالب و خطابه های مبلغان و روحانیان از جذابیت مناسبی برخوردار نباشد نمی تواند اثرگذاری مناسب را داشته باشد. 


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین