عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
محمد شجاعي از شاعران معاصر با بيان اين كه در زمينه حج از زواياي مختلفي از نگاه شاعران و عرفا نگريسته شده است، اظهار داشت: ادبا و شعرا بايد از فرو رفتن در اين دريا واهمه‌اي نداشته باشند و از آن نترسند چرا كه مي‌توانند از صدف اين دريا درهاي گرانقيمتي را پيدا كنند.
عقیق:محمد شجاعي از شاعران معاصر، در نشست علمي حج در ادبيات كهن با نگاهي انتقادي به آثار معاصر، كه با حضور جمعي از پژوهشگران حوزه و دانشگاه در پژوهشكده حج و زيارت در قم برگزار شد، گفت: در زمينه حج از زواياي مختلفي از نگاه شاعران و عرفا نگريسته شده است.
وي در ادامه ابراز داشت: خيلي از عرفا و شعرا حج را از زواياي مختلفي مانند سياست، عرفان و اجتماعي در غالب شعر آورده‌اند و با نگاهي لطيف اين مهم را با نكاتي ريز با ادبيات فاخر منتشر كرده‌اند.
شجاعي در ادامه با اشاره به فرمايش امام راحل در زمينه حج گفت: ايشان مي‌فرمايند حج بسان قرآن كريم است كه همه بايد از آن بهره مند شويم و انديشمندان هم بايد در اين مسأله ورود كنند تا بتوانند از اين اقيانوس بي كران سيراب شوند.
اين شاعر معاصر ادامه داد: عرفا، ادبا و شعرا بايد از فرو رفتن در اين دريا واهمه‌اي نداشته باشند و از آن نترسند چرا كه مي‌توانند از صدف اين دريا درهاي گرانقيمتي را پيدا كنند.
وي با بيان اين‌كه برخي از شعرا حج را كنگره بزرگ اجتماع مسلمانان مي‌دانند، ابراز داشت: اين افراد حج را يكي از راه‌هاي برون رفت مسلمانان از مشكلات مي‌‌دانند و در اين زمينه هم اشعار زيادي را سروده‌اند.
شجاعي در پايان با بيان اين‌كه گروهي از شعرا هم نگاهي عرفاني به حج داشته‌اند، خاطرنشان كرد: ناصر خسرو يكي از اين شاعران است كه حديث شبلي را به صورتي زيبا و دلنشين در قالب شعر درآورده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین