عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
انتقادات صریح آیت‌الله‌ سبحانی:
عقیق:آیت‌الله‌ جعفر سبحانی امروز 20 خردادماه در ابتدای درس خارج خود با انتقاد از نحوه برگزاری مجالس ترحیم در مسجد اعظم گفت: متاسفانه بسیاری از مراسم در شان اسلام برگزار نمی‌شود؛ در این مجالس هدف اصلی گم شده و بیشتر جنبه نمایشی و فرمایشی دارد و قرآن گمشده اصلی این مجالس است.

وی اظهار کرد: دیده می‌شود در این مجالس تریبون‌های بزرگی گذاشته می‌شود و مجریان و برخی افراد دیگر به خودنمایی می پردازند و قاریان نیز در ذیل تریبون هستند و کسی آن‌ها را نمی‌بیند.

این مرجع تقلید ادامه داد: متاسفانه بسیاری از قاریان هم در مجالس بزرگان بیش از قرائت قرآن، به خودنمایی و هنرنمایی می پردازند و قرآن را با صدای بلند می‌خوانند و فریاد می‌کشند تا جلب توجه کنند ولی شأن قرآن را رعایت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: در مجالس ترحیم باید قرآن به شکلی خوانده شود که با آرامش و متانت همراه بوده و مردم با تدبر در قرآن وا دارد و نه اینکه فقط هیاهو و تشریفاتی باشد.

وی به ذکر خاطراتی از بزرگان در احترام به قرآن پرداخت و گفت: آیت‌الله بروجردی می‌فرمود من در اتاقی که قرآن قرار دارد، نمی‌خوابم، زیرا نمی‌توانم پایم را جایی دراز کنم که قرآن قرار دارد.

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه مبلغان به قرآن و روایات و پرهیز از روآوردن به مباحث سست در منابر تاکید کرد.

وی افزود: مبلغان به ویژه در ماه رمضان نباید طوری رفتار کنند که مردم از مساجد و دین فراری شوند بلکه باید عامل جذب آنان را فراهم کنند.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین